استفاده از فضای پساتحریم برای اصلاح زیرساختهای اقتصادی

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت و مجلس در حمایت از برنامه های دولت در برنامه ششم که مبتنی بر سیاست اقتصاد مقاومتی تدوین شده، تاکید دارد که از این فرصتهای پیش رو در فضای پساتحریم، در اصلاح زیرساختهای اقتصادی استفاده کند.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، امروز (شنبه 14 آذرماه) در بیست و دومین همایش ملی و هشتمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه، به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش آژانس، گام دیگری برای نزدیک شدن به برداشتن تحریمهای ظالمانه اقتصادی است.

وی افزود: در عین حفظ و تثبیت حقوق هسته‌ای کشور، هر فعال اقتصادی در هر بخشی که تخصص دارد، وظیفه دارد با هر گامی که به این مرحله جدید نزدیک می‌شویم، آمادگی خود را برای جبران آنچه در گذشته بر این اقتصاد رفت، فراهم کند. همچنین با پیش بینی هوشمندانه، شرائط جدید برنده شدن خود را در این مسابقه  بر کرسی بنشاند.

نهاوندیان تصریح کرد: تحریمهای اقتصادی که اکنون راحت‌تر می‌توان درباره اهداف آن صحبت کرد این بود که ایران از نقش آفرینی و رقابت در اقتصاد جهان عقب بماند، اما ملت ایران عزتمندانه تحریمها را پشت سر گذاشت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: با گزارش اخیر آژانس معلوم شد تحریمها برپایه مستندات واقعی استوار نبود و جامعه جهانی به این نتیجه رسید که باید این تحریمها را بردارد، در عین حالی که مجموعه قدرت و توانمندیهای هسته‌ای کشور تثبیت شود.

وی افزود: این امر برای فعالان اقتصادی وظیفه‌ای را به وجود می‌آورد که با فهم آن باید در جبران هزینه تحریمها بکوشیم، زیرا تحریمها ریسک فعالیت اقتصادی و هزینه مبادله‌ای و ریسک سیاسی را تحمیل می‌کرد.

نهاوندیان عنوان کرد: در بخش تجارت خدمات که در دهه های گذشته همیشه منفی بوده‌ایم اکنون بعد از رفع تحریمها می‌توانیم اقدامهای مطلوبی انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: روزآمدی  و استفاده از فناوری پیشرفته، قواعد رقابت در بازار را شکل می‌دهد، از این رو آماده شدن برای فضای پساتحریم به معنای روزآمدکردن و کارآمد کردن نیروهای انسانی است.

کد خبر 251330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =