سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری برای توسعه یک میدان مشترک نفتی

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک تا چند هفته آینده قراردادی به ارزش 400 میلیون دلار را برای توسعه یک میدان مشترک نفتی منعقد خواهد کرد .

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این بانک با تجربه مطلوب حضور در طرحهای مختلف توسعه ای مانند پالایشگاههای نفت و گاز و نیز مجتمعهای پتروشیمی بزودی با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در توسعه میدانهای مشترک نفتی نیز مشارکت می کند.

علی اشرف افخمی با بیان این که این بانک تا چند هفته آینده قراردادی به ارزش 400 میلیون دلار برای توسعه یک میدان مشترک نفتی منعقد خواهد کرد گفت:  مذاکره ها در حال نهایی شدن است و  این بانک از طرحهای توسعه ای در صنایع نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری و تعامل با خانواده بزرگ صنعت نفت ایران است.

وی افزود: افزون بر طرح مورد اشاره ، بانک صنعت و معدن با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در توسعه شبکه انتقال گاز در استان سیستان و بلوچستان وارد تامین مالی طرحهای بالادست صنعت نفت شد.

افخمی تصریح کرد: بزودی و با نهایی شدن توافقهای انجام شده تامین مالی  طرح توسعه شبکه انتقال گاز در استان سیستان و بلوچستان را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن تجربه سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در  تعدادی از فازهای پارس جنوبی را دارد و در تامین مالی چندین طرح پتروشیمی نیز حضور فعالی داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در نیمه دوم امسال پتروشیمی های لرستان و مهاباد  که با تامین مالی این بانک ساخته شده اند وارد مدار تولید خواهند شد و هرکدام از این طرحها ٢٣٣ میلیون یورو اعتبار دریافت کرده اند.

افخمی با اشاره به این که خروج از رکود دغدغه اصلی کشور است، گفت: بانک صنعت و معدن بانکی تخصصی است که نقش آن کمک به توسعه زیرساختهاست و کار اصلی این بانک تامین مالی پروژه های بزرگ صنعتی و تولیدی در همه رشته هاست.

به گزارش شانا، حسین عسکری معاون نظارت بر طرحها و وصول مطالبات  بانک صنعت و معدن چندی پیش  با اشاره به میزان ارائه تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک به صنایع در سال ٩٤ اعلام کرد: با توجه به اولویتهای عمرانی کشور، تصمیم بر این شد تا در سال ٩٤ این بانک بیشترین میزان تسهیلات را به پتروشیمی ها و صنایع وابسته اعطا کند.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی به طرحها و صنایع پتروشیمی از ٤٠ تا ٢٠٠ میلیون دلار متغیر است.

عسکری با اشاره به شرکتها و صنایعی که امسال از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده اند؛ گفت: پتروشیمی های مهاباد، لرستان، مسجدسلیمان، صدف عسلویه و مرجان عسلویه امسال از تسهیلات این بانک بهره مند شده اند.

وی میزان سود دریافتی از تسهیلات اعطایی را معادل نرخ مصوب شورای پول و اعتبار دانست و یادآور شد: این بانک برای مشارکت مدنی از تسهیلات اعطایی معادل ٢٣ درصد و برای تامین مواد اولیه معادل ٢١ سود دریافت می کند.

 

 

کد خبر 251783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =