موافقت اعضای اوپک با ایران در مورد پایین نیامدن قیمت نفت

معاون اول رئیس جمهوری گفت: تعداد زیادی از کشورهای عضو اوپک درباره جلوگیری از کاهش قیمت نفت با ایران هم نظر هستند.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری که برای رایزنی با مقامهای الجزایر دیروز (چهارشنبه، 25 آذرماه) به این کشور سفر کرده است در حاشیه نشست نمایندگان بخش خصوصی ایرانی فعال در الجزایر درباره روند کاهشی قیمت نفت گفت: به طور حتم این موضوع در این سفر پیگیری می شود و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: الجزایر نیز خواهان جلوگیری از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

جهانگیری با بیان این که امیدواریم با لغو تحریم ها سیستم بانکی بتواند از شرکتهای خصوصی به طور جدی حمایت کند، اظهار کرد: بر این اساس باید وقت بیشتری برای به دست آوردن بازارها در کشورهای منطقه و جهان گذاشت.

وی الجزایر را یکی از بازارهای هدف دانست و با اشاره به این که کشورهای که ایران دارای روابط سیاسی خوبی با آنهاست در اولویت همکاری قرار دارند، افزود: برنامه های دولت برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه صادرات بسیار جدی است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که شرکتهایمان کالاهای مورد نیاز بازارهای داخلی و بین المللی را تولید کنند.

وی با اشاره به این که برخی واحدهای تولیدی در ایران اکنون با ظرفیت پایین فعالیت می کنند، ادامه داد: برای این که این واحدها تولید خود را افزایش دهند باید به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند.

جهانگیری یکی از جهت گیریهای بودجه 95 را حمایت از صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی دانست و درباره همکاری با الجزایر گفت: اراده مسوولان تهران - الجزیره توسعه روابط اقتصادی است و هدف اصلی ما از سفر به الجزایر این است که روابط اقتصادی دو جانبه که به هیچ وجه متناسب با روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور نیست، توسعه پیدا کند.

برنامه ریزی برای حضور جدی در بازار آفریقا

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در دیدار با تجار ایرانی فعال در الجزایر گفت: یکی از جهت گیریهای اصلی دولت حمایت از بخش خصوصی است.

وی با بیان این که با شرایط بین المللی امروز، فرصت خوبی پیش روی کشور قرار گرفته است که این بسیار مهم است، تصریح کرد: تحریم هایی که علیه ایران وضع شد متاسفانه به ضرر مردم و شرکتهای خصوصی ایرانی شد.

جهانگیری با اشاره به این که تحریم کنندگان یک موضوع را بهانه کردند تا این همه تحریم علیه ایران وضع کنند و به ایران فشار آورند، افزود: تا چند هفته دیگر با انجام کارهایی در ایران به سمت لغو تحریم ها پیش می رویم.

وی توانمندی شرکتهای خصوصی را افتخار بزرگ برای کشور دانست و گفت: شرکتهای خصوصی ایرانی باید برای حضور در قاره آفریقا یک برنامه جدی داشته باشند چرا که به طور طبیعی بخشی از بازار  ما در آفریقا است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که ایران و الجزایر دارای بهترین روابط سیاسی هستند، گفت: باید جایگاه مهمی برای صادرات به این کشور در نظر گرفته شود.


کد خبر 251939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =