تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: با تشدید آلودگی هوای تهران، برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، امروز (شنبه 28 آذرماه) برگزار شد.

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، با بیان این که جلسه امروز، به منظور پیش بینی اقدامهای لازم جهت کاهش آلودگی هوا در روزهای آینده تشکیل شد، گفت: باوجود اقدامهایی که در هفته گذشته در شرائط ناسالم هوا برابر دستورعملهای موجود از دستگاههای اجرایی و مبادی مربوطه خواسته شد، به نظر می‌رسد در این شرائط باید اقدامهای مناسبتر و پیشگیرانه تری اعمال شود.

وی افزود: قطعا حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ورود به وضع اضطرار آلودگی هوا از اولویتهای دستگاه محیط زیست و اعضای کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هواست.

حیدرزاده با بیان این که در این جلسه، نمایندگان دستگاههای حاضر نسبت به سلامت شهروندان دغدغه و حساسیت خاصی داشتند، تصریح کرد: براساس گزارش نماینده سازمان هواشناسی در این جلسه، پایداری هوا تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران در تشریح مصوبات جلسه امروز، عنوان کرد: مقرر شد موضوع اعلام تعطیلی مدارس در مقطع پیش دبستانی، مهد کودک و دبستان پس از هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای روزهای یکشنبه و دوشنبه (29 و 30 آذرماه) در شهرهای تهران، ری و اسلامشهر صورت پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که در این جلسه همچنین مقرر شد اورژانس تهران آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به شهروندان را تا پایان هفته داشته باشد و همچنین فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران تا پایان هفته ممنوع خواهد شد، تصریح کرد: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، لغو مسابقات ورزشی در فضای باز در روزهای یکشنبه و دوشنبه و خودداری از ورزش صبحگاهی از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران بود.

شایان ذکر است که شرائط هوای تهران که در چند روز گذشته در وضع ناسالم قرار داشت و از طرفی پیش بینی پایداری هوا در چند روز آینده باعث شد جلسه کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار صبح امروز با حضور معاون عمرانی استانداری تهران در محل این استانداری برگزار شود.

کد خبر 252011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =