تولید 31 میلیون تن محصولات پتروشیمی در آبانماه امسال

مجتمع های پتروشیمی تا پایان آبانماه موفق شدند 30.95 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و بین المللی کنند.

به گزارش شانا، روند رو به رشد تولید محصولات پتروشیمی ایران همچنان ادامه دارد و مجموع کل تولید پتروشیمی ها در آبانماه امسال به بیش از 3.82 میلیون تن رسید درحالی که این رقم در مهر ماه امسال 3.36 میلیون تن بود.

آمارها حاکی از آن است که بالاترین عملکرد تولید را در آبانماه، مجتمع های پتروشیمی لاله، رجال، ارومیه، کربن ایران و پلی نار به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، فروش داخلی آبان ماه پتروشیمی ها به بیش از یک میلیون تن و صادرات محصولات متنوع پتروشیمی کشورمان نیز در آبانماه به بیش از 1.5 میلیون تن رسید.

١٩ مجتمع پتروشیمی (منطقه ماهشهر) در مجموع بیس از 1.5 میلیون تن محصول را در آبانماه امسال تولید کردند، همچنین ١٢ مجتمع تولیدی واقع در (منطقه پارس جنوبی)، در آبانماه امسال در مجموع بیش از 1.6 میلیون تن محصول را تولید کردند که به بازرهای داخلی و خارجی عرضه شد.

بر پایه این گزارش، تولید دیگر مناطق نیز رقمی بیش از 684 هزار تن در آبانماه گذشته بوده است.

این گزارش می افزاید: در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع های پتروشیمی بندر امام با 410 هزار تن، پتروشیمی مارون با 351 هزار تن، پتروشیمی رازی با 139 هزار تن، پتروشیمی اروند با 103 هزار تن و پتروشیمی بوعلی سینا با تولید 122 هزار تن بالاترین میزان تولید را در آبانماه دشتند.

بر اساس این گزارش، در منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی برزویه با 273 هزار تن، پتروشیمی پارس با 301 هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی پردیس با 258 هزار و شصد و هفده هزار تن، فازهای ١ و ٢ پتروشیمی زاگرس با تولید 262 هزار تن و نیز پتروشیمی جم با 222 هزار تن دارای بالاترین تولید بودند.

همچنین در دیگر مناطق نیز پتروشیمی شیراز با تولید 161 هزار تن، پتروشیمی شازند با تولید 122 هزار تن و نیز پتروشیمی خارک با 80 هزار تن از برترین پتروشیمی های کشور بودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بر اساس پیش بینیهای انجام شده در صورت تامین پایدار خوراک، تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به حدود ٤٧ میلیون تن خواهد رسید.

کد خبر 252078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =