مهر تایید سازمانهای داخلی و خارجی بر کیفیت بنزین کشور

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون استانداردهای موجود در بنزین تولیدی در کشور از سوی اداره استاندارد، شهرداریها و سازمان کنترل کیفیت هوا چک و برای اطمینان بیشتر به صورت تصادفی از این محصول نمونه برداری و به آزمایشگاههای معتبر بین المللی در کشورهایی همچون آلمان فرستاده می شود.

سعید محجوبی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پروژه های زیادی را برای بهبود کیفیت فرآورده های نفتی بخصوصی بنزین در پالایشگاههای کشور همچون آبادان، اراک، تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس تعریف کرده، گفت: عمده این پروژه ها تاکنون به نتیجه رسیده و محصولات آنها بر اساس استانداردهای یورو چهار عرضه می شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران میانگین تولید بنزین پایه در 9 ماهه نخست امسال را روزانه 58 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: به دلیل اجرای تعمیرات اساسی در برخی پالایشگاهها همچون تهران، اراک و بندر عباس میانگین تولید امسال نسبت به پارسال کمی کمتر است.

وی افزود: بنزین وارداتی به کشور براساس استانداردهای زیست محیطی بین المللی و با عدد اکتان 95 با نفتای تولیدی مخلوط و با اکتان 87 به عنوان بنزین معمولی عرضه می شود، از سوی دیگر همه بنزینهای وارداتی به کشور باید استانداردهای سازمان بین المللی SGS را داشته باشد.

تکذیب کاهش تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاهها

محجوبی با تکذیب شایعه کاهش تولید 6 میلیون لیتری بنزین در پالایشگاههای کشور در برخی رسانه ها، گفت: تولید روزانه بنزین در ایران چند سالی است که میان 58 تا 60 میلیون لیتر است و تنها در برخی مقاطع زمانی پارسال و امسال به دلیل مازاد نفتا در پالایشگاههای بندرعباس و آبادان و نیز استفاده از ظرفیت خالی برخی پالایشگاههای کشور تولید بنزین طی  2 تا 3 ماه از سال 4 تا 5 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

آمارهای خیالی از میزان تولید بنزین در کشور 

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر این که هم اکنون پالایشگاههای نفت ایران با صد درصد ظرفیت خود در مدار هستند، گفت: در سالهای 91، 92 و 93 تولید بنزین پایه در کشور به ترتیب 50، 56 و 58 میلیون لیتر در روز بوده و هم اکنون نیز نزدیک به 59 میلیون لیتر است، از این رو ما نمی دانیم برخی رسانه ها آمار تولید متوسط 60 و 66 میلیون لیتر بنزین در کشور را از کجا می آورند!

وی افزود: هم اکنون استانداردهای موجود در بنزین تولیدی در پالایشگاههای کشور از سوی اداره استاندارد، شهرداریها و سازمان کنترل کیفیت هوا چک می شود، این سازمانها به صورت تصادفی از بنزین تولیدی نمونه برداری کرده و برای اطمینان بیشتر به آزمایشگاههای معتبر بین المللی در کشورهایی همچون آلمان می فرستند.

به گزارش شانا، در روزهای اخیر برخی رسانه ها از کاهش تولید 6 میلیون لیتری بنزین در پالایشگاههای کشور خبر داده و اعلام کرده بودند، شرکت ملی پالایش و پخش در برنامه اصلاحی میانگین خوراک و تولیدات فرآورده‌های نفتی پالایشگاهها، تولید تکلیفی بنزین را شش میلیون لیتر در روز کاهش داده است.

کد خبر 252196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =