برجام بزودی عملیاتی و تحریمها از پیش پای ملت ایران برداشته خواهد شد

رئیس جمهوری گفت: برجام بزودی عملیاتی و تحریمها از پیش پای مردم ایران برداشته خواهد شد و سال آینده نیز شاهد حرکت پرشتاب در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه، 16 دیماه) در جلسه هیئت دولت به توافق هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای با دقت، منطق و استدلال در برابر 6 قدرت جهانی انجام شد و در آن خط قرمزهای کشور رعایت و در مواردی نیز حداکثرهای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران تایید و تامین شد.

وی با بیان این که همه جهانیان حل و فصل موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای ایران را دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کنند،‌ افزود: رژیم صهیونیستی و عربستان، در کنار یک گروه افراطی در آمریکا از همان ابتدای مذاکرات، همه تلاش و توان خود را به کار بستند تا این توافق به نتیجه نرسد و بعد از توافق نیز در مراحل اجرای حقوقی و قانونی برجام مانع ایجاد کردند و تا امروز نیز به توطئه‌ های خود ادامه می‌دهند، اما دولت و ملت ایران به همه اهداف و موفقیتهای خود دست خواهند یافت.

روحانی با اشاره به رابطه خوب، تاریخی و دوستانه بین ملتهای ایران و عربستان، تصریح کرد: متاسفانه دولت سعودی که دولت یک کشور اسلامی است، از مدتها قبل تلاش کرده تا نزاع شیعه و سنی را مطرح و تشدید کند و جلوه ایران‌ هراسی را در افکار عمومی جهان بوجود آورد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: هدف عربستان از قطع رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و تشویق و فشار بر دیگر کشورها برای قطع رابطه با ایران، لطمه زدن به روند صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

وی با تاکید بر این که برجام در مقام عمل به پیروزی خواهد رسید، گفت: اقدامهای عربستان برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی و شکستهای اخیر آنها در منطقه و فشار به ایران است.

روحانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه برنامه‌ های خود را بدون اعتنا به سنگ‌اندازیها با قاطعیت ادامه خواهد داد و برجام بزودی عملیاتی و تحریمها از پیش پای مردم ایران برداشته خواهد شد.

رئیس جمهوری ادامه داد: به امید خدا در سال آینده شرائط اقتصادی تغییر خواهد کرد و شاهد حرکت پرشتاب در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به رفت و آمدهای دیپلماتیک و هیئتهای اقتصادی دیگر کشورها به جمهوری اسلامی ایران و همچنین تعدد دعوتها از رئیس‌ جمهوری برای سفر به کشورهای خارجی، گفت: برنامه‌ ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران با سابقه تمدنی و قدرتی بزرگ در منطقه با کارهای کودکانه تازه‌کارها در یک دولت تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

روحانی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری رابطه خوب و سازنده با همه کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی و همسایگان است.

رئیس جمهوری با بیان این که از دولت عربستان می‌خواهیم که خطاها و اشتباههای گذشته را جبران کرده و از این مسیر اشتباه و بی‌نتیجه دست بردارد، گفت: ثبات، امنیت، مبارزه واقعی با تروریسم، دوستی و برادری با همه کشورهای منطقه خواست اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 252966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =