اسکورت  3200 کشتی تجاری و نفتکش

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ایران در برقراری امنیت دریایی جزو برترین‏های جهان محسوب می‎شود.

به گزارش شانا، امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به اهداف پنجمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در بنگلادش گفت: بررسی اهمیت اقیانوس هند در جهان، اهمیت شمال اقیانوس هند در تجارت جهانی، نقش اقتصاد منطقه، ارتباط میان آسیای جنوب شرقی و اتحادیه اروپا؛ مواردی هستند که در دستور کار این همایش قرار دارد.

بنا به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این همایش دوسالانه به مدت سه روز باحضور نمایندگان کشورهای حاشیه اقیانوس هند، همچنین کشورهایی از قاره آمریکا، اروپا و شرق آسیا به عنوان ناظر برگزار می شود و علاوه بر فرماندهان نیروهای دریایی، صاحبنظران مسائل دریا و دانشگاهیان از 30 تا 40 کشور دنیا با هدف تعامل و بررسی مسائل مورد علاقه حضور دارند.

امیر سیاری در ادامه امنیت اقیانوس هند را مهمترین موضوع این همایش عنوان کرد و افزود: با توجه به این که حدود یک سوم اقتصاد جهانی در این منطقه قرار دارد، امنیت دریایی در این منطقه باید طوری تأمین شود که بتوان از بسترهای اقتصادی آن استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: در این همایش، معضل دزدیهای دریایی در باب المندب، خلیج عدن و در تنگه مالاگا بین کشورهای مالزی و اندونزی، محیط زیست، امدادرسانی به کشتیها، حضور نیروهای دریایی در حاشیه اقیانوس هند و مسائل زیست محیطی بررسی می شود.

سیاری افزود: هیئت ایرانی علاوه بر حضور در این برنامه ها، توانمندیهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و نیز تجربیات فنی- مهندسی، همکاریهای آموزشی، تعمیر و نگهداری، دانش و یگانهای سطحی و زیرسطحی را به شرکت کنندگان معرفی می کند.

وی همچنین با اشاره به اسکورت سالم حدود 3200 کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی کشورمان گفت: در برقراری امنیت دریایی، نیروی دریایی کشورمان جزو برترینهای جهان محسوب می شود که شرکت کنندگان در این گونه همایشها خواهان استفاده از تجربیات ما هستند.

امیر سیاری در پایان با اشاره به پیش بینی بیش از 12 ملاقات ازجمله دیدار با فرمانده نیروی دریایی و نیز وزیر دفاع بنگلادش در سفر خود به این کشور افزود: همایش بعدی در سال 2018 به میزبانی کشورمان برپا خواهد شد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در پنجمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در بنگلادش عصر امروز در رأس هیئتی به داکار می رود.

کد خبر 253019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =