پایداری مطلوب شبکه گازرسانی استان سمنان برای عبور از فصول سرد سال

روزانه هفت میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخشهای مختلف گاز استان سمنان مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار شانا از پایداری بسیار مطلوب شبکه های گازرسانی استان برای عبور از فصول سرد سال خبر داد و گفت: هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و بزودی و با پایان پروژه های در دست اجرا میزان بهره مندی جمعیت روستایی استان به بیش از 83 درصد خواهد رسید که در نوع خود کم نظیر است.

علیرضا جراحی افزود: هم اکنون دو هزار و 485 کیلومتر شبکه شهری و یکهزار و 604 کیلومتر شبکه روستایی وظیفه گازرسانی به 214 هزار و 351 مشترک شهری و 42 هزار و 73 مشترک روستایی را برعهده دارند.

وی اعلام کرد: هم اکنون اجرای شبکه داخلی 32 روستای منطقه قهاب رستاق از توابع شهرستان دامغان، اجرای شبکه داخلی 10 روستای منطقه هونستان و هفت روستای منطقه فرومد از توابع میامی، گازرسانی به روستای دوزهیر از توابع سمنان و گازرسانی به شهر جدید ایوانکی و بسیاری پروژه های دیگر در دست اجراست که به این ترتیب میزان بهره مندی روستاییان استان از 75 درصد به بیش از 83 درصد خواهد رسید و خوشبختانه هیچ مشکلی در تامین گاز مصرفی مناطق شهری و روستایی استان وجود ندارد.

جراحی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده همه مناطق کوهستانی و سردسیر استان شامل شهرستانهای مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی در اقلیمهای سردسیر کشور قرار گرفته اند که از نظر گازبهای مصرفی دارای بخشودگی متناسب با مناطق سردسیر هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ادامه داد: همچنین مشترکان می توانند با مراجعه به مطالب ثبت شده در پشت قبضهای گاز خود از میزان این بخشودگیها آگاه شوند.

به گفته وی، مشترکان می توانند با نگه داشتن دمای رفاه (بین 21-18 درجه سانتیگراد) و همچنین رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی در مصرف این سوخت پاک، ما را در انجام هر چه بهتر خدمات در شرکت گاز استان یاری کنند.

کد خبر 253265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =