پیشرفت 83 درصدی پروژه تزریق گاز میدان گچساران

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به جزئیات پروژه‌های تزریق گاز این شرکت از پیشرفت 83 درصدی پروژه تزریق گاز میدان گچساران خبرداد.

عبدالرضا دبیری عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پروژه تزریق گاز گچساران، پیشرفت این طرح را 83 درصد اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای این پروژه، افزایش فشار، ضریب بازیافت و تولید صیانتی از مخزن گچساران است.

وی درباره پروژه تزریق گاز بی بی حکیمه نیز تصریح کرد: این پروژه با هدف افزایش فشار و تولید صیانتی از مخزن بی‌بی حکیمه اجرایی شده و هم‌اکنون از پیشرفت 46 درصدی برخوردار است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به اجرای پروژه پیش‌تراکم تزریق گاز پازنان، گفت: این پروژه هم اکنون از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.

وی با بیان این‌که با اجرای این طرحها، گاز تزریقی مورد نیاز مخازن از میدان مشترک پارس جنوبی تأمین خواهد شد، تصریح کرد: گاز مخزن پازنان به عنوان خوراک به پالایشگاه گازی بیدبلند 2 ارسال می‌شود.

دبیری ادامه داد: مراحل اجرایی پروژه احداث پالایشگاه بیدبلند2 سالها معطل مانده بود که با راهکارهای ارائه شده از سوی وزیر نفت، عملیات اجرایی دوباره فعال شده است که  با اجرای این پروژه، شاهد تأمین کامل گاز شیرین مورد نیاز تزریق در میدانهای کرنج و پارسی نیز خواهیم بود. 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب درباره پروژه تزریق گاز لب سفید و قلعه نار نیز گفت: در حال حاضر اجرای این پروژه‌ها در مراحل نهایی است.

به گفته وی، هدف از اجرای پروژه تزریق گاز لب سفید و قلعه نار جمع‌آوری و فشارافزایی گازهای همراه واحدهای بهره‌برداری لب‌سفید و قلعه نار و تزریق در مخازن مربوطه (لب سفید و قلعه نار) است. 

دبیری با اشاره به مراحل نهایی راه‌اندازی فاز 2 آماک، درباره توپک‌رانی هوشمند 90 کیلومتر خط لوله طرح آماک تصریح کرد: با این که خطوط لوله پروژه آماک نو بوده و نیازی به تعمیر ندارد، اما به دلیل حساسیتهای موجود شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب اقدام به توپک رانی این خط کرد تا از صحت وضع عملیاتی آن اطمینان یابد.  

کد خبر 253715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =