اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرحهای برق‌ آبی در اکوادور

وزیر نیرو در دیدار با معاون وزیر بخشهای راهبردی جمهوری اکوادور برای احداث طرحهای برق‌ آبی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حمید چیت‌ چیان، وزیر نیرو دیشب (سه‌شنبه، 13 بهمن ماه) در دیدار با آنجلینا تورال، معاون وزیر بخشهای راهبردی جمهوری اکوادور گفت: آمادگی داریم تا روابط اقتصادی خود را با جمهوری اکوادور گسترش دهیم.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون 12 هزار مگاوات نیروگاههای برق‌ آبی فعال در کشور داریم که بیشتر آنها توسط شرکتهای ایرانی ساخته شده است، افزود: ظرفیت خوبی از نظر اجرای نیروگاههای برق آبی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

چیت‌ چیان با بیان این که این نیروگاهها در مقیاسهای مختلف از نیروگاههای کوچک تا بزرگ در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: شرکتهای ایرانی از جمله شرکت آب و نیروی ایران آمادگی دارند تا در زمینه ساخت سد و احداث نیروگاههای برق‌ آبی با جمهوری اکوادور همکاری داشته باشند.

وزیر نیرو با اشاره به این که شرکتهای ایرانی آمادگی دارند تا پروژه‌ های برق‌ آبی اکوادور را با استاندارد بالایی احداث کنند، به‌ معاون وزیر بخشهای راهبردی جمهوری اکوادور پیشنهاد کرد در زمان برگزاری کمیسیون مشترک سوم که در آینده در تهران برگزار می‌شود، مذاکرات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

تورال، معاون وزیر بخشهای راهبردی جمهوری اکوادور نیز با بیان این که برای ما افتخاری است تا روابط خود را با تهران توسعه دهیم، عنوان کرد: روابط جمهوری اکوادور با جمهوری اسلامی همواره براساس احترام متقابل بوده و همیشه یکی از اهداف رئیس جمهوری اکوادور تقویت روابط با ایران و سپردن پروژه های این کشور به متخصصان ایرانی است.

وی با بیان این که از سال 2007 دولت اکوادور سرمایه‌گذاری عظیمی در ساخت نیروگاههای برق‌ آبی به ارزش 6 میلیارد دلار در این کشور را آغاز کرده است، افزود: در ابتدا 43 درصد برق اکوادور از نیروگاههای برق آبی تامین می‌شد و امسال تصمیم داریم تا 90 درصد برق کشورمان را از نیروگاههای برق آبی تامین کنیم.

معاون وزیر بخشهای راهبردی اکوادور با بیان این که 80 درصد خاک این کشور هنوز اکتشاف نشده و علاقه مند هستیم تا در زمینه انرژی فعالیتهای خود را به ارزش پنج میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش دهیم، گفت: 15 نیروگاه در این کشور در دست ساخت است که تمایل داریم شرکتهای ایرانی در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

کد خبر 254586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =