قراردادها و تفاهم نامه های امضا شده همسو با اقتصاد مقاومتی بود

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: قراردادهایی که برای همکاری در صنایع نفت، دریایی، توسعه مخابرات و ارتباطات برقرار شده به ما کمک می کند که با سرعت بیشتری در حوزه های مشترک که منافع ملی ما را کشورهای همجوار می برند، دست یابیم.

به گزارش شانا، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه چهارشنبه ( 14 بهمن ماه) در حاشیه سومین نشست هم اندیشی مشاوران امور مجلس، معاونتها، سازمانها و ادارات کل آموزش و پرورش استانها در اردوگاه شهید باهنر درباره سفر رئیس جمهوری به فرانسه و ایتالیا اظهار کرد: این سفر، سفر بسیار پرباری بود و از جنبه های مختلف دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت.

وی افزود: دستاورد سیاسی این سفر این بود که پس از اجرایی شدن برجام اقبال جهان به خصوص اقبال جامعه اروپا به ایران برای سرمایه گذاری در طرحهای اقتصادی و همکاری در مسائل امنیتی منطقه و درخواست از ایران برای ایفای نقش بیشتر در مبارزه با تروریسم و بالاخره ایران هراسی که بر اثر تبلیغات سوء دشمنان، صهیونیستها و دیگران شکل گرفته بود با این سفر و فضایی که ایجاد کرد، یکباره به نشان دادن چهره واقعی انقلاب اسلامی، چهره صلح دوست و تمدنی ایران منجر شد.

انصاری در بخشی از این گفتگو اظهار کرد: به لحاظ اقتصادی مشکل تحریم بانکی و بیمه ای به عنوان دو عامل بازدارنده در هر نوع فعالیت اقتصادی در سالهای گذشته در اثر تحریمهای ظالمانه به نوعی دست و پای سرمایه گذاران و فعالیتهای اقتصادی و تعامل اقتصادی ما با دنیا را بسته بود.

وی افزود: خوشبختانه به دنبال برداشته شدن تحریمها، با تعامل بانکی و بیمه ای که میان بانکهای معتبر ایتالیا و فرانسه با ایران برقرار شد قفل اصلی بر فعالیتهای اقتصادی برداشته شد.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس اظهار کرد: قراردادها و تفاهم نامه هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی و توسعه فرودگاه و همچنین در حوزه فعالیتهای کشاورزی، داروسازی و مسائل گردشگری، دانشگاهها و همکاریهای علمی امضا شد، بسیار گسترده بود.

همه قراردادها و تفاهمنامه های امضا شده همسو با اقتصاد مقاومتی بود

انصاری تاکید کرد: همه تفاهمنامه ها و قراردادهایی که در این سفر زاس یو جمهوری اسلامی ایران امضا شد، همسو با اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند.

انصاری در بخش دیگری از این گفتگو نیز اظهار کرد: قراردادهایی که برای همکاری در صنایع نفت، دریایی، توسعه مخابرات و ارتباطات برقرار شده به ما کمک می کند که با سرعت بیشتری در حوزه های مشترک که منافع ملی ما را کشورهای همجوار می برند، دست یابیم.

وی تصریح کرد: در موضوع ارتقای بهره وری آب، مهار آبهای مرزی، آبهای سطحی و استفاده از دانشهای نو در کشاورزی مسایلی منطبق با اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری خارجی در ایران و زمینه ساز برای اشتغال جوانان است.

کد خبر 254633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =