ساخت دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور در جاسک تصمیمی راهبردی است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این که صادرات نفت خام کشور از تنگه هرمز یک تصمیم راهبردی مهم دولت است، گفت: وزارت نفت در حال برنامه ریزی انجام این مهم است و امیدواریم این اتفاق در برنامه ششم توسعه محقق شود.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه 15 بهمن ماه) در فرودگاه جاسک (استان هرمزگان) و در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این استان را از مهمترین استانهای کشور برشمرد و گفت: استان هرمزگان استعدادها و ظرفیتهای ویژه ای برای توسعه دارد که می تواند با بکارگیری این ظرفیتها به مهمترین قطب توسعه کشور تبدیل شود.

وی که با هدف افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی به این استان سفر کرده است، افزود: بندر جاسک و سواحل مکران از ظرفیتهای استثنایی و مهمی برخوردارند اما متأسفانه تاکنون آنطور که باید به این مناطق پرداخته نشده است.

جهانگیری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این منطقه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این سفر توسعه سواحل مکران را مورد تأکید قرار دادند و به دنبال آن، یک کارگروه برای توسعه سواحل مکران تشکیل شد.

وی با یادآوری این که رئیس جمهوری در نخستین سفرهای استانی خود به استان هرمزگان و شهرستان جاسک سفر کرد، ادامه داد: یکی از اولویتهای اصلی دولت توسعه منطقه جاسک و سواحل مکران بوده و در همین خصوص لایحه ای از سوی دولت برای ایجاد منطقه آزاد جاسک به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که متأسفانه هنوز به تصویب نرسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری، توسعه سواحل مکران را از اولویتهای برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: برای توسعه سواحل مکران لازم است که زیربناهای لازم فراهم شود که تأمین آب شرب یکی از این ملزومات است و خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران وزارت نیرو، آب مورد نیاز تأمین خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به این که امروز نیروگاه گنو در بندرعباس افتتاح می شود، اظهار امیدواری کرد: از سال 95 توسعه سواحل مکران و منطقه جاسک به طور جدی در دستور کار قرار می گیرد.

وی انتقال محل بخشی از صادرات نفت کشور به خارج از تنگه هرمز را یک تصمیم راهبردی مهم دولت عنوان کرد و افزود: وزارت نفت برای این کار در حال برنامه ریزی است و امیدوارم که این اتفاق در برنامه ششم توسعه محقق شود و بتوانیم بخشی از صادرات نفت را به منطقه جاسک منتقل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان، ضمن افتتاح فاز نخست پروژه آبرسانی سد جگین در شهر جاسک، 4 واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گنو در بندرعباس را نیز افتتاح و بازدید خواهد کرد.

کد خبر 254643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =