مذاکرات برای فروش نفت خام ایران به روسنفت

رسانه های دولتی روسیه از گفتگوی مسئولان ایرانی برای احتمال فروش نفت به شرکت روسنفت روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری ریانووستی، علی اکبر ولایتی اعلام کرد که ایران برای فروش احتمالی نفت خام به شرکت روسنفت روسیه گفتگو کرده است.

ولایتی این سخنان را در جریان سفر خود به مسکو در روز پنجشنبه (15 بهمن) مطرح کرده است.

در همین حال خبرگزاری ایتارتاس روسیه در گزارشی به نقل از رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اعلام کرده بود: برخی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به جای آن که به سمت منافع خود گرایش داشته باشند به فکر منافع آمریکا هستند.

وی تصریح کرده بود: واقعیت آن است که متاسفانه برخی کشورهای عضو اوپک به منافع ملی خود فکر نمی کنند و بیشتر به فکر منافع مصرف کنندگان یعنی کشورهایی همچون آمریکا هستند به همین دلیل است که قیمتهای جهانی نفت خام ایین است و امیدوارم زمانی فرا برسد که آنها به منافع ملت خود فکر کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه برای شرکت در کنفرانس همکاری های ایران و روسیه در شرایط ژئوپلتیک نوین به این کشور سفر کرد.

دیدار با مقامهای عالی این کشور از جمله رئیس جمهوری روسیه،دستیار ارشد رئیس جمهور، نماینده ویژه رئیس جمهوری، دبیر شورای امنیت ملی، رئیس و اعضا کمیته بین الملل دوما ،نماینده و رئیس کمیته آموزش دوما ملاقات و نشست مشترک با حدود 30 نفر از نخبگان، اندیشمندان و مدیران مراکز تحقیقاتی روسیه از برنامه های سفر ولایتی به مسکو بوده است.

کد خبر 254650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =