معامله گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام

معامله 260 هزار بشکه محموله دریایی نفتگاز (گازوئیل) پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل و همچنین گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی از نکات حائز اهمیت معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی بوده است.

به گزارش شانا، در جریان معاملات روز چهارشنبه (14 بهمن ماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای بوتان، پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی جم و آبزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و نفت گاز پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند.

کل معاملات انجام شده در زمینه کالاها و عرضه‌های مازاد بازار فیزیکی بورس انرژی معادل 36 هزار و 920 تن به ارزش بیش از 322 میلیارد ریال بود.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله 260 هزار بشکه محموله دریایی نفتگاز (گازوئیل) پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل و همچنین در رینگ داخلی معاملات گازمایع و برش سنگین پتروشیمی بندر امام اشاره کرد.

دومین معامله نفتگاز (گازوئیل) پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بورس انرژی انجام شد، که طی آن 260 هزار بشکه گازوئیل به ارزش 307 میلیارد و 925 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. این دومین محموله دریایی معامله شده نفتگاز در بورس انرژی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، حجم مناسب عرضه این کالا در بورس انرژی و تقاضای رو به رشد آن و همچنین بهبود روابط بین‌الملل ایران و به تبع آن گسترده‌تر شدن بازار نفتگاز برای صادرکنندگان، نوید این را می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد معاملاتی با حجم بالا و بازاری پویا برای رینگ بین‌الملل بورس انرژی باشیم.

همچنین طی این جلسه معاملاتی در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال 111 قرارداد با ارزشی نزدیک به یک میلیارد و 146 میلیون ریال معامله شد.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 327 میلیارد ریال رسید.

بر این اساس، در جلسه معاملاتی بعدی (شنبه 17 بهمن ماه)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و 404 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و بنزول واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد که عرضه‌های یادشده در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز آتی بورس انرژی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 254652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =