برنامه جامع توسعه فاز 2 میدان نفتی یادآوران تصویب شد

حفاری 105 حلقه چاه به منظور تحقق هدف تولید روزانه 180 هزار بشکه‌ای نفت از برنامه های تصویب برنامه جامع توسعه فاز 2 میدان نفتی یادآوران به شمار می آید.

هادی نظرپور، مجری طرح توسعه میدان یادآوران در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به تصویب برنامه جامع توسعه فاز 2 این میدان، گفت: هنوز بحثهای مربوط به قیمت نهایی نشده است. 

وی با بیان این‌که MDP اولیه میدان یادآوران براساس ذخایر نفت درجای 12 میلیارد بشکه ای این میدان بود، تصریح کرد: براساس این MDP توسعه میدان در سه فاز، فاز نخست 85 هزار بشکه، فاز دوم 180 هزار بشکه و فاز سوم 300 هزار بشکه انجام خواهد شد.

نظرپور با اشاره به این‌که در فاز 2 توسعه میدان یادآوران 105 حلقه چاه باید حفر شود، ادامه داد: همچنین در این فاز خطوط لوله و دو ردیف نفت هم به کارخانه فرآورش اضافه می‌شود تا تولید 180 هزار بشکه‌ای محقق شود. 

مجری طرح توسعه میدان یادآوران ادامه داد: در مطالعات ابتدایی نفت درجای میدان 12 میلیارد بشکه بود که در مطالعات بعدی به 31 میلیارد بشکه افزایش یافته است که فکر می‌کنم امکان توسعه میدان در بیش از سه فاز نیز وجود دارد. 

به گزارش شانا، میدان نفتی یادآوران از جمله میدانهای مشترک نفتی ایران با عراق است که طرح توسعه آن در سه فاز تعریف شد، با این حال برای رسیدن به برنامه‌های از پیش تعیین شده افزون بر اجرای فازهای 1 و 2، تولید زودهنگام از این میدان نیز در دستور کار قرار گرفت که تولید زودهنگام از میدان هم‌اکنون محقق شده و طی چهار سال اخیر 50 میلیون بشکه نفت از یادآوران تولید شده است که 40 میلیون بشکه از آن به 24 ماه اخیر مربوط است. 

میدان نفتی یادآوران در 10 کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده است که از میدانهای مشترک با کشور عراق است.

کد خبر 254671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =