توزیع گازوئیل یورو 4 تا شعاع 100 کیلومتری استانهای تهران و البرز

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با توجه به نقش گازوئیل در افزایش ذرات معلق در هوای تهران و البرز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، گفت: بزودی شعاع توزیع این فرآورده نفتی با استاندارد یورو 4 به شعاع 100 کیلومتری اطراف این دو استان توسعه می یابد.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که در بسیاری از شهرهای کشور در آذر ماه امسال بنزینی با کیفیت فراتر از یورو 4 عرضه شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پس از استمرار عرضه بنزین یورو 4 در کل کشور با تغییر کاتالیست در پالایشگاهها، بنزین با استاندارد یورو 5 عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به این که میزان گوگرد موجود در بنزین یورو 4 و یورو 5 به ترتیب 40 PPM و 10 PPM است، گفت: در 6 ماه گذشته میانگین مقدار گوگرد موجود در بنزین توزیع شده در کلانشهرهای کشور 15 PPM بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با یادآوری این که توزیع بنزین یورو 4 در استانهای تهران و البرز همزمان آغاز شده است، گفت: با توجه به نقش سوخته شدن گازوئیل در افزایش ذرات معلق در هوای تهران و البرز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی شعاع توزیع این فرآورده نفتی به شعاع 100 کیلومتری اطراف این دو استان توسعه می یابد.

کاظمی هدف از توزیع گازوئیل در شعاع 100 کیلو متری اطراف دو استان البرز و تهران را کاهش ذرات معلق در هوای این دو استان دانست و گفت: خودروهای سنگین وارد شده به این دو استان با استفاده از سوخت یورو 4، هنگام عبور و رفت و آمد در این استانها کمتر آلودگی ایجاد خواهند کرد.

وی گفت: هم اکنون به طور میانگین 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه نفت اراک، هفت میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و یک میلیون لیتر در پالایشگاه نفت تبریز تولید می شود و تا فصل بهار سال آینده میزان تولید از 24 میلیون لیتر به 27 میلیون لیتر افزایش می یابد.


کد خبر 254681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =