منابع مطلع در بمبئی اعلام کردند صاحبان گروه صنعتی اسار (Essar) در صدد فروش بخشی از سهام پالایشگاه نفت این گروه در «وادینار» ایالت گجرات هند به شرکت های ملی نفت ایران و آرامکو عربستان است .

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا،روزنامه انگلیسی زبان «بیزنس استاندارد» روز جمعه ،در گزارشی از بمبئی، نوشت که صاحبان گروه اسار یعنی برادران روئیا (Ruia) گفت وگوهای اولیه را با شرکت های ملی نفت عربستان و ایران به منظور فروش بخشی از سهام پالایشگاه خود را آغاز کرده اند.
در این گزارش، به نقل از منابع مطلع، آمده است گفت و گوهای اولیه بین شرکت ملی نفت عربستان و گروه اسار در خصوص فروش بخشی از سهام این شرکت ماه گذشته میلادی آغاز شده است .
در این گزارش اضافه شده است ارزش سهام شرکت نفت اسار اویل حدود 5 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده است.
منابع مطلع اعلام کردند مقامات گروه اسار در مورد امکان انجام این معامله در طول نشستی با مدیران اجرایی شرکت «آرامکو» عربستان در نشست مجمع اقتصادی جهان در داووس تبادل نظر کردند.
به گفته این افراد،مقامات شرکت ملی نفت ایران نیز با مقامات گروه اسار در مورد امکان خرید سهام شرکت نفت اسار اویل دیدار و گفت و گو کرده اند.
این افراد می افزایند:این گفت وگوها که 3 هفته پیش در تهران انجام شد ، در خصوص فروش سهام پالایشگاه و امکان افزایش واردات این پالایشگاه از ایران بحث و تبادل نظر شد.
گفته می شود که گروه اسار درصدد فروش دارایی های خود بعد از کاهش درآمد این شرکت براثر کاهش قیمت کالاها،کاهش تقاضا و پایین آمدن بهره وری دراین شرکت است .
بنیانگذاران گروه اسار «شاشی» و «راوی روئیا» در نظر دارند که بخشی از وام های این گروه را از طریق فروش سهام پالایشگاه خود پرداخت کنند.
این افراد گفتند که گروه اسار سعی داشت که حدود 3 میلیارد دلار از محل فروش 49 درصد از سهام خود در این پالایشگاه به شرکت نفت «روس نفت» بدست آورد.
شرکت «روس نفت» یک قرارداد غیرتعهد آور را در ماه ژوئیه سال گذشته برای خرید 49 درصد از سهام شرکت نفت اسار اویل مشروط به انجام مذاکره در مورد قیمت آن امضا کرد.
بنابه گفته این افراد، گروه اسار گفت و گو را با «آرامکو »به منظور کسب یک خریدار جایگزین در صورت شکست گفت و گوهای این گروه با «روس نفت» آغاز کرده است.
در این گزارش گفته شده است که شرکت «آرامکو »از اظهار نظر در این خصوص خوداری کرده است .
بخش مطبوعاتی شرکت روس نفت اعلام کرده است که این شرکت هیچ تغییری را در طرح ها ایجاد نکرده است و به فعالیت خود مطابق قرارداد منعقده با گروه اسار ادامه می دهد.
این افراد گفتند که مذاکرات با شرکت های ملی نفت عربستان و ایران در مرحله اولیه قرار دارند.

کد خبر 254682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =