پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان بیجار در استان کردستان افتتاح شد

پروژه گازرسانی به سه روستای شهرستان بیجار در استان کردستان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره برنامه های این شرکت همزمان با دهه فجر امسال به خبرنگار شانا گفت: در این ایام به صورت همزمان پروژه گازرسانی به روستاهای باباسرخه، چشمه جان قلی و قراطوره افتتاح شد.

امیر رضوی افزود: با افتتاح پروژه گازرسانی به این سه روستا، تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان بیجار به 121 روستا افزایش یافته و تعداد 9 پروژه گازرسانی روستایی دیگر نیز در دست اجراست و مطالعه برای اجرای 12 پروژه گازرسانی دیگر نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به این که برای گازرسانی به این سه روستا، هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است، اعلام کرد: با افتتاح این پروژه، بیش از 125 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

رضوی، میزان شبکه گذاری این طرح را 16 هزار متر لوله پلی اتلین در قطرهای مختلف عنوان کرد و گفت: تا کنون 125 انشعاب و علمک به تعداد خانوارهای موجود در این روستاها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه با اشاره به وضع گازرسانی در شهرستان بیجار افزود: شهرستان بیجار دارای 238 روستای دارای سکنه بوده که از این تعداد، 195 روستا قابلیت گازرسانی دارند و با احتساب روستاهای متصل به شبکه گاز، هم اکنون 121 روستا از نعمت گاز برخوردارند.

به گفته رضوی، با گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذپذیری گاز طبیعی جمعیت روستایی در شهرستان بیجار از 63.7 به 64.5 درصد افزایش پیدا می کند.

وی، جلوگیری از قاچاق سوخت، حفاظت از منابع طبیعی منطقه، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری در منطقه، کاهش نرخ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شهری را از اهداف اجرای پروژه‌های گازرسانی برشمرد.

رضوی در ادامه یادآور شد: استان کردستان دارای یکهزار و 703 روستا است که 917 روستا دارای گاز طبیعی بوده و تا پایان دهه فجر این تعداد به 984 مورد افزایش پیدا می کند.

کد خبر 254695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =