دکلهای ملی حفاری به 80 دستگاه می رسد

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران از برنامه‌ریزی برای اضافه کردن پنج دستگاه دکل به ناوگان حفاری این شرکت خبرداد و گفت: ‌درصورت به نتیجه مذاکرات، دکلهای ملی حفاری به 80 دستگاه افزایش می‌یابد.

محمدرضا تاکایدی در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تعداد دکلهای ملی حفاری تا پایان امسال به 75 دستگاه افزایش می‌یابد؛ ضمن این که در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن پنج دستگاه دکل دیگر هستیم.

وی با اشاره به مذاکره‌های اخیر شرکت ملی حفاری با شرکتهای ایتالیایی و عراقی برای افزایش همکاری، تصریح کرد: چند موافقتنامه در این زمینه امضا شده است و با توجه به شرائط جدید بوجود آمده در کشور، انتظار داریم در آینده مذاکره‌های جدیدی را با شرکتهای خارجی آغاز کنیم. 

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران درباره حفاری در صوفیکم نیز گفت: حفاری در این منطقه از یک ماه پیش آغاز شده است که انتظار داریم در سه ماه آینده حفاری صوفیکم را به پایان برسانیم و پس از آن به آزمایش چاهها بپردازیم. 

به گزارش خبرنگار شانا، مطالعات برای شناسایی ظرفیتهای هیدروکربوری در استان گلستان در سال ٨٩  آغاز و به دنبال آن عملیات لرزه نگاری دوبعدی در منطقه انجام شد که احتمال وجود هیدروکربور را قوت بخشید که براین اساس قرارداد حفاری چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان، آبانماه امسال میان شرکتهای نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران امضا شد.

کد خبر 254705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =