شرکتهای بسیاری خواهان سرمایه گذاری در میدان گازی فرزاد بی هستند

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه درباره سرمایه گذاری هند در فرزاد بی گفت که این میدان گازی موقعیت ممتازی دارد و بسیاری از شرکتهای اروپایی و آسیایی به دنبال سرمایه گذاری در آن هستند.

به گزارش شانا، ابراهیم رحیم پور که برای شرکت در نشست ضد تروریسم در «جیپور» به هند سفر کرده بود، افزود: هندیها بارها علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در چابهار اعلام کرده اند ولی تاکنون اقدام موثری انجام نداده اند.

وی با اشاره به آمادگی هند برای سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در بندرچابهار خاطرنشان کرد ایران آماده است یکی از طرحهای توسعه این بندر را در اختیار هند قرار دهد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ساخت کارخانه تولید کود شیمیایی و احداث راه آهن چابهار- زاهدان و افغانستان را از دیگر طرحهای ایران و هند یاد کرد.

رحیم پور درباره انتقال طلبهای نفتی ایران از هند عنوان کرد که با رفع تحریمها مشکلی در زمینه انتقال این طلب ها وجود ندارد.

وی افزود: این که این پولها چگونه و به چه میزانی به کشور منتقل شود به تصمیم ایران بستگی دارد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه درباره سرمایه گذاری هند در میدان گازی فرزاد بی گفت: این میدان موقعیت ممتازی دارد و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به دنبال سرمایه گذاری در آن هستند.

وی یادآور شد: وزارت نفت شرایط مذاکراه با کشورهای مختلف را درباره سرمایه گذاری دراین میدان تعیین می کند.

رحیم پور درباره مذاکرات خود با مقامهای هندی، تصریح کرد: در گفتگوه با مقامهای هندی درباره مسائل بانکی و پولی، مسائل جهانی و منطقه ای از قبیل افراط گرایی، عربستان ،سوریه، یمن، عراق، افغانستان وتحولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان سه شنبه گذشته (13 بهمن ماه) برای شرکت در نشست ضد تروریسم که با حضور کشورهای مختلف در شهر جیپور برگزار می شد، وارد هند شد و سفر چهار روزه وی روز جمعه (16 بهمن ماه) به پایان رسید.

رحیم پور روز پنجشنبه با سوشما سواراج، وزیر امور خارجه و اس. جی. شانکار، قائم مقام وزارت خارجه هند درباره همکاریهای سیاسی واقتصادی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

کد خبر 254708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =