توسعه خطوط ریلی راهکاری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت

رئیس جمهوری توسعه خطوط ریلی را راهکاری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و حفظ محیط زیست دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، 17 بهمن ماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن راه آهن تهران، مشهد، توسعه ریلی را یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: توسعه خطوط ریلی، محیط زیست سالم، آرامش روحی و روانی، نقل و انتقال ارزان، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و لذت سفری با مسیر و زمان کوتاه را برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان و همچنین قطار سریع‌السیر مشهد، تهران افزود: باید همه قطارهای کشور را به بنادر اصلی و مرزهای کشور برای افزایش ارتباطات با همسایگان متصل کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصریح کرد: امروز کشورهای مختلف، بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور متقاضی فعالیت در کشور هستند و کشور در مسیر آبادانی بیشتر قرار گرفته‌است.

روحانی با بیان این که فضای کشور برای حرکتی سریع به سمت توسعه و اشتغالزایی جوانان فراهم شده است، عنوان کرد: شرط آن وحدت، همدلی، همزبانی، جهاد، فداکاری، حضور در صحنه و اتحاد همه قوا خواهد بود.

رئیس جمهوری با اشاره به تقارن دهه فجر و پیروزیهای ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای با قدرتهای جهانی و فرجام برجام یک، تاکید کرد: باید برجام 2 را برای توسعه کشور آغاز کنیم، باید از امروز به دنبال این باشیم که تا از فرصت برجام برای توسعه کشور استفاده کنیم.

کد خبر 254719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =