راهبردی ترین کاتالیست تولید بنزین بومی سازی شد

کاتالیست مورد نیاز واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی در داخل کشور به طور کامل بومی سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، کاتالیست مورد نیاز واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان که سازمان محیط زیست آن را «فن  آوری سبز» می خواند، در داخل کشور به طور کامل بومی سازی شد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاح مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان ضمن استقبال از افتتاح واحد بنزین سازی یورو 4 در این استان گفت: اهمیت به محیط زیست از ضرورتی ترین اولویتهای دولت تدبیر و امید است.

وی این کاتالیست را «فن آوری سبز» خواند و اظهار امیدواری کرد: با افتتاح چنین واحدهایی شاهد ارتقای هر چه بیشتر شرایط زیست محیطی باشیم.

لطفعلی چاووشی، مدیر عامل پالایشگاه اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر این که کیفیت بنزین تولیدی با کاتالیست بومی شده به یورو 5 افزایش خواهد یافت، گفت: باوجود این که کاتالیست مذکور بیش از 5 ماه است که در سرویس قرار دارد این موضوع به منظور اثبات کیفیت آن تاکنون رسانه ای نشده  بود.

شایان ذکر است، تولید کاتالیست ایزومریزاسیون دارای یکی از پیچیده ترین فناوریهای تولید کاتالیست است که پیش از این تولید این نوع کاتالیست فقط در انحصار دو شرکت UOP آمریکا و AXENS فرانسه بوده ولی در حال حاضر با کمک دانشمندان جوان ایرانی این انحصار شکسته شده و کاتالیستهای تولید شده در داخل کشور علاوه بر پالایشگاه اصفهان در تعدادی از مجتمع پتروشیمی از جمله بندرامام، برزویه، بوعلی، کارون در حال استفاده است.

شایان یادآوری است که تولید داخل کاتالیست مورد نیاز واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و پشتیبانی همه جانبه محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری، عباس شعری مقدم، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عادل نژاد سلیم، مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس به طور کامل بومی سازی شد.

کد خبر 254721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =