توسعه صنعت پتروشیمی در پساتحریم نیازمند تسهیل فضای کسب و کار است

صنعت پتروشیمی ایران افزون بر جذب سرمایه گذاریهای جدید در دوران پساتحریم نیازمند رویکردی نو برای تسهیل فضای کسب و کار است.

به گزارش شانا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که برای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی نیازمند عزمی ملی هستیم، اظهار کرد: در این مسیر باید با همدلی و همکاری به سوی هدف گذاریهای پیش بینی شده حرکت کنیم.

عباس شعری مقدم با بیان این که فضای کسب ‌و‌ کار در ایران به دلایل مختلف از جمله قوانین دست و پاگیر و تغییر سریع قوانین در کشور، زیاد مساعد نیست، افزود: در این بین اجرا نشدن قوانین و نبود سازمانهایی که پیگیر اجرای قوانین باشند نیز بر این مشکلات افزوده است.

وی با اشاره به این که سرمایه‌ گذار نیاز به فضای شفاف برای سرمایه‌ گذاری دارد و باید فضا را برای سرمایه‌ گذاری مناسب فراهم کنیم، ادامه داد: در این مسیر با هدف جلوگیری از خام فروشی و نیز کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به دنبال تسهیل زمینه برای رونق صادرات محصولات نهایی هستیم.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شعری مقدم بر تسهیل قوانین و دستورعملهای سرمایه گذاری برای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: باید راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تقویت شود زیرا این صنعت اشتغال آفرین و از محورهای راهبردی اقتصاد مقاومتی در نفت است.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در زیرساختهای صنعت پتروشیمی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت ضمن ریسک کم و بازدهی بالا، نیاز جهش دوم پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که اصل کارکرد بنگاههای اقتصادی، سود است و باید کارکنان در مسیر سودآوری نقش آفرین باشند، افزود: شرکتهای پتروشیمی نیز می توانند با بهره گیری از نیروهای توانمند، تحولی بزرگ را در شرکتهای خود رقم بزنند و نیاز این امر بهبود فضای کسب و کار در تمام ابعاد است.

وی با بیان این که در دوران پساتحریم نقش صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی ایران افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: دولت مصمم به حمایت از بخش خصوصی توانمند ایرانی است و شرائط جدید کشور، فضا را برای رونق اقتصادی، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده مهیا کرده و باید از این فرصت به دست آمده به بهترین شکل استفاده کرد.

کد خبر 254729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =