بخش خصوصی برای صادرات برق باید از توانیر مجوز داشته باشد

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران تاکید کرد: بخش خصوصی برای صادرات برق از طریق گاز باید مجوزهای لازم را از توانیر دریافت کند.

علیرضا کاملی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که در تمام توافقنامه هایی که با بخش خصوصی برای صادرات برق از طریق گاز انجام شده، اجرای توافقنامه منوط به دریافت مجوز از توانیر شده است، تصریح کرد: شرکتهای علاقه مند برای صادرات برق پس از گرفتن مجوز از توانیر و دیگر مجوزهای لازم می توانند برای مذاکره نهایی به این شرکت مراجعه کنند. 

وی اعلام کرد: شرکت ملی صادرات گاز ایران در تمام مذاکرات و متن توافق نامه هایی که با نمایندگان بخش خصوصی امضا شده، آورده که دریافت مجوز برای صادرات برق از شرکت توانیر به عهده شرکت متقاضی است.

کاملی تاکید کرد: شرکتهای علاقه مند بخش خصوصی برای صادرات برق پیش از نهایی کردن مذاکره با شرکت ملی صادرات گاز ایران باید مجوزهای لازم را از توانیر دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران پیشتر نیز در گفتگو با شانا با بیان این که بدون گرفتن مجوز از شرکت توانیر امکان صادرات برق وجود ندارد به بحث اقتصادی این برنامه نیز اشاره و اظهار کرده بود: کاهش شدید قیمت نفت و گاز سبب شد تا شرکتهایی که با آنها به توافق رسیدیم اقدام به بررسی بیشتر اقتصادی انجام و اجرای صادرات برق از طریق گاز کنند.

کاملی درباره این که آیا تاکنون مجوزی از سوی توانیر برای این شرکتها صادر شده است، اعلام کرده بود: هنوز هیچکدام از شرکتها موفق به دریافت مجوز از توانیر نشده اند.

به گزارش شانا، انجام صادرات برق از سوی وزارت نفت به نوعی تنوع سازی در صادرات گاز بوده و یکی از راههای تنوع بخشی به صادرات گاز، تبدیل آن به برق است.

 

  

کد خبر 254731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =