اجرای 99 پروژه پژوهشی بخش پتروشیمی با اعتباری بیش از 166 میلیارد ریال

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی 99 پروژه پژوهشی به اعتبار 166 هزار و 640 میلیون ریال را در سال 94 در حال اجرا دارد.

به گزارش شانا، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همسو با اقتصاد مقاومتی و اعتلای صنعت پتروشیمی کشور 99 پروژه جاری در سال 1394 به ارزش 166 هزار و 640 میلیون ریال دارد که به این مبلغ 377 هزار و 250 میلیون ریال بابت چهار قرارداد اعطای دانش فنی را باید اضافه کرد.

برپایه این گزارش، امضای قرارداد واگذاری چهار دانش فنی متانول، آمونیاک، پلی اتیلن سنگین و کاتالیستهای IRSAC-518 و IRSAC-530 به ترتیب با شرکتهای پتروهیدج، صنایع شیمیایی لاوان، پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی لرستان از مهمترین فعالیتهای این شرکت در سال 94 است.

از آنجایی که همه واحدهای پلی پروپیلن کشور از کاتالیستهای زیگلرناتا نسل چهارم بر پایه دانرهای فتالاتی برای تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن استفاده می کنند و میزان مصرف این کاتالیست در این واحدها نزدیک به 30 تن در سال است در حالی که نسل پنجم این کاتالیستها در جهان تولید می شود، فناوران و پژوهشگران این شرکت، ساخت نسل پنجم کاتالیست زیگلرناتا را با تعریف یک پروژه در مقیاس آزمایشگاهی در دستور کار خود قرار دادند که پیش بینی می شود در ظرف کمتر از دوسال این پروژه به نتیجه برسد.

همچنین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، راه اندازی مرکز عسلویه این شرکت را با هدف ایجاد تعاملات نزدیکتر و سازنده تر با پتروشیمی های منطقه عسلویه، به عنوان یکی از زیرساختهای لازم در دستور کار دارد.

براساس این گزارش، این شرکت مجوز طراحی و ساخت واحد تجاری رفرنس PVM را از هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخذ کرده است.

براساس این گزارش، پایلوت پلی پروپیلن (PP)، پایلوت و کسب دانش فنی تولید تتراکلرید تیتانیم در مقیاس پایلوت، ساخت پایلوت و کسب دانش فنی تولید پایپرازین (Piperazine) در مقیاس پایلوت، کسب دانش فن فرآیند MTO در مقیاس بنچ نیز از دیگر زیرساختهای در حال ایجاد در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است که همگی پیشرفت بالای 60 درصد داشته اند و پیش بینی می شود تا پایان سال 1395 این 4 واحد به بهره برداری برسند.

به گزارش شانا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی چهار تفاهمنامه در محورهای تحقیقاتی تدوین دانش فنی فرآیند و کاتالیستهای تولید متانول و مشتقات متانول، تدوین دانش فنی فرآیند تولید الفینها، تدوین دانش-فنی فرآیند محصولات حاصل از پروپیلن و تدوین دانش فنی تولید پلی الفینها و کاتالیستهای مربوطه را با دانشگاه شیراز، دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد کرده است که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به نمایندگی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرای این تفاهمنامه ها را برعهده دارد.

کد خبر 254763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =