هیئت بزرگ اقتصادی ایتالیا فردا به تهران می‌آید

هیئت بزرگ اقتصادی ایتالیا متشکل از 310 نفر به نمایندگی از 197 شرکت، انجمن و بانک در امور زیربنایی، سازه، نفت، گاز و کشاورزی به ریاست وزیران حمل و نقل و امور زیربنایی و کشاورزی این کشور اروپایی، فردا برای سفری سه روزه عازم تهران می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، این هیئت اقتصادی در پی سفر سه روزه حسن روحانی، رئیس جمهوری در پنجم بهمن ماه و امضای توافقنامه های همکاری میان تهران، رم به ایران سفر می‌کند.

مائوریتزیو مارتینا، وزیر کشاورزی و گراتزیانو دل ریو، وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا ریاست این هیئت بزرگ اقتصادی را برعهده دارند.

وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا در آستانه این سفر، گفت: ایران با توجه به موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی‌اش دروازه‌ای مهم برای تمام مشرق زمین، از افغانستان و پاکستان تا قفقاز و همه آسیای میانه به شمار می رود و ایتالیا نیز دروازه اروپا در مدیترانه به شمار می‌آید.

دل ریو افزود: این سفر، بسیار مهم است، زیرا پس از گفتگوها و امضای تفاهمنامه های همکاری میان دو کشور و در پی سفر رئیس جمهوری ایران به ایتالیا انجام می‌شود و اکنون لحظه آن رسیده است تا گام های بیشتری در همکاری میان شرکتها برداشته شود.

وی تصریح کرد: ما پرونده هایی درباره بخش زیربنایی تعیین کرده‌ایم، جایی که ایرانیها تمایل به سرمایه گذاری زیادی دارند، ایران قصد تقویت زیرساختهای خود را که شامل 10 هزار کیلومتر راه آهن، هزاران کیلومتر بزرگراه، پل و فرودگاه می‌شود، دارد.

وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا عنوان کرد: ایران مساعد مشارکت میان شرکتهای دولتی و خصوصی است، بنابراین یک نوع گشایش بازارها وجود دارد، ایرانیها به توان شرکتهای ایتالیایی اعتماد دارند، بسیاری از این شرکتها از جمله شرکتهای اناس و ایتال فر همواره به ایرانیها بسیار نزدیک بوده‌اند و حضوری تاریخی در این کشور دارند.

وی ادامه داد: در سفر به تهران، روزهای کاری بسیار مهمی را برای بررسی تک تک پرونده ها در پیش خواهیم داشت، طرحهای بسیار مهمی با ارزش میلیارد یورویی برای سرمایه گذاری بر روی مواد و طراحیهای جدید در دست است، اکنون باید از همکاریهای فنی به سوی طرحهای واقعی با برنامه های مالی مربوطه رفت و توان خود را به اجرا گذاریم.

کد خبر 254778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =