۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 254779
نخست وزیر یونان وارد تهران شد

نخست وزیر یونان لحظاتی پیش در صدر هیئتی بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری وارد تهران شد و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال وزیر راه و شهرسازی کشورمان قرار گرفت.

به گزارش شانا، 50 نفر از صاحبان صنایع، اقتصادی و تجاری یونانی از جمله نیکوس کوجی یاس، وزیر امور ارجه، پایوتیس اسکورلتیس، وزیر محیط زیست و انرژی، یورگوس استاساکیس، وزیر دارایی، گردشگری و توسعه و دیمترس مرداس، معاون وزیر امورخارجه یونان، نخست وزیر این کشور را در این سفر همراهی می‌کنند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان قرار است در تهران با مقامهای بلندپایه کشورمان دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کند.

در سفر نخست وزیر یونان به تهران، قرار است توافقنامه هایی در زمینه ساخت و ساز مسکن و جاده و راه سازی، مواد غدایی، تولیدات کشاورزی، گردشگری، صنعت دارویی و داروسازی، تبادلات ارزی و بانکی و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور منعقد شود.

یونان در چارچوب سیاست چندجانبه و باز خارجی، توسعه روابط با کشورهای مختلف را در برنامه قرار داده و در نظر دارد رابطه راهبردی خود را با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متنفذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گسترش دهد.

 

کد خبر 254779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =