۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
  • کد خبر: 254784
صادرات 2.35 هزار تن کالای نفتی از بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه رقم افزایش حجم صادرات کالاهای نفتی از طریق این بندر را ٩٥ درصد اعلام کرد و افزود: دو هزار و ٣٥٧ تن مواد نفتی در ١٠ ماه سال ٩٤ از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمود صابری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ٣٦٧ هزار و ٢٩٣ تن کالای غیر نفتی از بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی از رونق ١٠ درصدی صادرات کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ١٠ ماه امسال، خبر داد. 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ١٠٠ درصدی ترانزیت مواد نفتی در این بندر طی این مدت خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ٣ هزار و ٦٩ تن مواد نفتی از این بندر ترانزیت شده است.

صابری با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی ورود شناور بالای هزار تن به حوضچه بندر لنگه گفت: با انجام طرح توسعه دریایی و افزایش ٢٠ هکتار فضای عملیاتی این بندر، تردد شناورهای بالای هزار تن افزایش می یابد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد، با اتمام پروژه لایروبی، ورود شناورهای با تناژ بالاتر و آبخور ٥/٥ متر افزایش یابد و سرانجام افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه را شاهد باشیم.

لازم به یادآوری است، بندر لنگه که در منطقه غرب هرمزگان واقع شده، پیشرو در ترانزیت و جابجایی مسافر است. سرمایه گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی در سالهای اخیر حکایت از اعتماد بالای متولیان صنعت دریانوردی به آینده روشن و امیدوار کننده این بندر تاریخی دارد.

داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه و برخورداری از موقعیت ترابری دریایی مناسب، بندر لنگه را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس بدل کرده است.

کد خبر 254784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =