افتتاح 6 پروژه گازرسانی در استان کردستان همزمان با دهه فجر

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پروژه گازرسانی به 6 روستای شهرستان دهگلان در استان کردستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: همزمان با دهه فجر پروژه گازرسانی به روستاهای اسله مرز، سراب سوره، قلعه فولاد، گنداب، رامل، تیزآباد، کلکه آغاز شد.

امیر رضوی افزود: با افتتاح پروژه گازرسانی به این 6 روستا، تعداد روستاهای برخوردار از گاز شهرستان به 90 روستا رسیده و مطالعات گازرسانی به 12 روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که برای گازرسانی به این 6 روستا، 18 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است، اعلام کرد: با افتتاح این پروژه ها بیش از یکهزار و 200 نفر از جمعیت روستایی در قالب 278 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

رضوی، شبکه گذاری برای این طرح را 27 هزار متر لوله پلی اتلین در قطرهای مختلف عنوان کرد و افزود: تا کنون 72 انشعاب نصب شده و تا پایان امسال نیز 200 انشعاب دیگر نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه با اشاره به وضع گازرسانی در شهرستان دهگلان گفت: شهرستان دهگلان دارای 108 روستای دارای سکنه است که از این تعداد، 90 روستا با احتساب روستاهای گازرسانی شده جدید از نعمت گاز برخوردارند.

وی ادامه داد: با گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذپذیری گاز طبیعی در جمعیت روستایی در شهرستان دهگلان از 93.6 به 96.4 می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: این استان دارای یکهزار و 703 روستا است که هم اکنون 917 روستای آن به شبکه سراسری متصل شده و تا پایان دهه فجر این تعداد به 984 مورد افزایش می یابد.

کد خبر 254792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =