توطئه کاهش قیمت نفت سعودیها در ایران کارساز نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سعودیها برای کاهش قیمت نفت تلاش کردند و قیمت آنرا از بشکه‌ای حدود 110 دلار به 23 دلار رساندند، ولی ایران با توجه به کاهش اتکا به نفت، زیاد تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفت.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته (یکشنبه، 18 بهمن ماه) در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر قنوات قم گفت: تحریمهای اقتصادی، شرائط سختی را برای ما ایجاد کرد، اما با روحیه انقلابی ایستادگی معنا پیدا کرد و نکته مهم این است که اگر از این وضعیت عبور می‌کنیم، چه مسیری را باید انتخاب کنیم که در این رابطه مقام معظم رهبری مسیر را مشخص کرده است.

وی افزود: با وجود این که شرائط درحال تغییر است، برخی کشورها توطئه می‌کنند، به طور مثال سعودیها برای کاهش قیمت نفت تلاش کردند و قیمت آنرا از بشکه‌ای حدود 110 دلار به 23 دلار رساندند، البته به خود آنها نیز خسارت وارد می‌شود، اما سعودیها با تحلیلهای غلط به دشمنی خود ادامه می‌دهند و حتی در کشورهایی مانند عراق، سوریه و یمن مشکل ایجاد می‌کنند.

لاریجانی با بیان این که با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید چرخه تولید صادرات محور باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر روی دستیابی به اهداف سیاستهای مقاومتی تاکید دارند که محور آن براساس تولید داخلی است و این تولید در بخشهایی مانند صنعت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران اکنون 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد، گفت: دستیابی به این میزان از صادرات غیرنفتی خوب است ولی کافی نیست و باید توجه داشت که بسیاری از کشورها از کاهش قیمت نفت متزلزل شده‌اند، ولی ایران با توجه به کاهش اتکا به نفت، زیاد تحت تاثیر قرار نگرفت، البته این مسئله سرعت آبادانی در کشور را کند کرد.

وی با تاکید بر لزوم مردمی شدن اقتصاد افزود: بخش اداری باید در خدمت تولید باشد، زیرا هم اکنون خدمت رسانی به تولیدکنندگان ضعیف است و این در حالی است که باید فرهنگ خدمت رسانی به بخش تولید فراهم شود.

لاریجانی با تاکید بر این که باید در شرائط فعلی واقع بین‌بود، تصریح کرد: با فروش نفت، چرخ تولید راه نمی‌افتد، بنابراین باید با استفاده از سیاستهای مقاومتی تولید را فعال کرد.

کد خبر 254802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =