مانورهای مشترک نفت فلات قاره و پالایشگاه لاوان به ثمر نشست

شرکت نفت فلات قاره ایران در گزارشی به تبیین جزئیات عملیات مهار آتش سوزی پالایشگاه لاوان پرداخت و اعلام کرد: این آتش سوزی در سایه تلاش و تمرینهای مستمر هفتگی تیمهای آتش‌نشانی و برگزاری مانورهای مشترک این شرکت و پالایشگاه با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران، ساعت 20 شامگاه 14 بهمن‌ماه امسال، پس از اطلاع از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در یونیت 1600 پالایشگاه لاوان، کارکنان آتش‌نشانی شرکت نفت فلات قاره ایران در این منطقه به سرعت با خودروی F1 از ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با اطلاع‌رسانی به درمانگاه، 2 دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام و به دلیل گستردگی حجم آتش و حساسیت پالایشگاه همه نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی منطقه لاوان که در حال استراحت بودند، از کمپهای مسکونی به ایستگاه آتش‌نشانی فراخوانده شدند و بی‌درنگ خودروی دوم آتش‌نشانی به نام F5 که از خودروهای پیشرفته فرودگاهی است نیز به محل اعزام شد.

این گزارش می افزاید: به محض حضور همکاران در محل، مشاهده شد آتش تقریباً همه یونیت را با ارتفاع زیاد در بر گرفته است و این موضوع سبب شد با برنامه‌ریزی دقیق و سرعت بالا با هماهنگی انجام شده با تیم آتش‌نشانی پالایشگاه، خودروهای آتش‌نشانی شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان با استفاده از مانیتورهای سقفی اقدام به پرتاب و پاشش فوم به بالاترین نقطه آتش کره و با پوشش کاملی از فوم موفق به خاموش کردن آتش شدند.

این اقدام از وقوع حوادث ناگوار و خسارتهای بیشتر جلوگیری کرد؛ عملیات خاموش کردن آتش و ایمن‌سازی در حداقل زمان ممکن صورت گرفت و با بررسیهای انجام شده خوشبختانه در این عملیات به کارکنان هیچ‌گونه آسیبی وارد نشد.

قدردانی مدیرعامل پالایش نفت لاوان از همکاری نفت فلات قاره ایران

بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، بی‌تردید این موفقیت در سایه تلاش و تمرینهای مستمر هفتگی تیمهای آتش‌نشانی و برگزاری مانورهای مشترک شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه به دست آمده است که همواره در شرایط اضطراری هر دو گروه آتش‌نشانی توانسته‌اند به موقع با آمادگی و هماهنگی کامل به یاری یکدیگر بشتابند.

آتش سوزی پالایشگاه لاوان در پی بروز نقص فنی در کمپرسور گردشی واحد تصفیه فرآورده‌های میان تقطیر شرکت پالایش نفت لاوان که از جمله واحدهای تازه ساخت این شرکت است، حادث شد که پس از بررسیهای اولیه و ارزیابی فنی، اقدامات لازم برای راه‌اندازی مجدد واحد در دست انجام است. این واحد عملیاتی از یک ماه پیش به صورت آزمایشی در سرویس بوده است.

در پی عملیات کمک‌رسانی کارکنان واحد HSE شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه لاوان به منظور خاموش کردن آتش در پالایشگاه این منطقه، مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با ارسال نامه‌ای به رییس منطقه لاوان، از حضور به موقع واحد HSE و حراست منطقه لاوان و همکاری تنگاتنگ شرکت نفت فلات قاره ایران با کارکنان پالایشگاه در زمان وقوع حادثه و جلوگیری از گسترش پیامدهای این رویداد، قدردانی کرد.

کد خبر 254822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =