۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 254837
منافع همگان در رعایت برجام است

وزیر امورخارجه گفت: ما باید هوشمندانه و هوشیارانه اقدامهای طرف مقابل را رصد کنیم، البته منافع همگان در رعایت برجام است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، امروز (دوشنبه، 19 بهمن ماه) در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و افتخارآفرینان برجام در جمع خبرنگاران درباره میزان پایبندی طرف مقابل به اجرای تعهدهای خود در برجام گفت: برجام معادله و توافقی مبتنی بر رفع نگرانیهای تمام طرفهاست، به همین دلیل منافع همگان در این است که برجام را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به این که برای بدست آمدن توافق هسته‌ای 30 ماه مذاکره انجام گرفته است، عقل حکم می‌کند که به طرفهایی که همه روشهای دیگر را برای فشار به مردم ایران امتحان کردند و پاسخی از آنها نیافته‌اند، حال که از طریق مذاکره توانسته‌اند به یک راه حل برسند، از این نتیجه مذاکراتی استفاده کنند.

ظریف تصریح کرد: ما باید هوشمندانه و هوشیارانه اقدامهای طرف مقابل را رصد کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که طرف مقابل بویژه جناحهایی که به دنبال تنش و درگیری هستند، قادر نباشند که اجرای برجام را با مشکل روبرو کنند.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: رصد اقدامهای طرف مقابل در هیئت نظارت بر برجام انجام خواهد شد، ما نیز در خدمت این هیئت هستیم و هر کجا که لازم باشد پیگیریهای مورد نیاز را انجام خواهیم داد.

کد خبر 254837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =