پسابرجام تسهیلات جدیدی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی ایجاد می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پسابرجام، تسهیلات جدید، سرمایه گذاریهای خارجی در حوزه محیط زیست و انتقال فناوری و انرژیهای نو و بهینه سازی مصرف انرژی را پیش روی محیط زیست قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (دوشنبه، 19 بهمن ماه) در بازدید از مرکز پایش آلودگی هوای تهران، تبادل اطلاعات با مرکز مهار را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کانونهای آلودگی هوا در تهران بویژه کانون گرد و غبار در غرب تهران، پایش لحظه‌ای و مداوم پارامترهای آلودگی در کلانشهر تهران موضوع بسیار مهمی است که نیازمند بروز بودن کلیه ایستگاههای آلودگی هواست.

وی پایش وضع آلودگی هوا در شهرستانهای استان تهران را مهم دانست و افزود: در کنار جمع آوری اطلاعات ایستگاههای مستقر در استان، پایش آنلاین صنایع برای کنترل آلاینده ها باید به دقت انجام پذیرد و اطلاعات این حوزه نیز باید کاملا تحت نظارت دستگاه محیط زیست باشد.

ابتکار در ادامه و در نشست کارشناسی بررسی مسائل حوزه محیط زیست تهران، تصریح کرد: اگر بخواهیم دلسوزانه در تهران کار کنیم، کار سخت و طاقت فرسایی برای نتیجه‌گیری بهتر پیش روی همه ماست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست کشور در دولت یازدهم را به عنوان یک سکو و پشتوانه اساسی و کارشناسی دقیق برشمرد و عنوان کرد: این موضوع باعث شده سیاستهای مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه ها و  در برنامه های مختلف با پیشرفت و اثر بخشی قابل توجهی روبرو شود.

وی در ادامه با اشاره به این که با وجود افتخارات زیادی که در موضوع سیاستهای خارجی و بخصوص برجام داشتیم و نیز دستاوردهایی که در حوزه رفع تحریمها به دست آورده‌ایم کماکان مشکلات در حوزه اعتبارات جاری و عمرانی در بدنه دولت وجود دارد، گفت: علیرغم این موضوع، فرصتهای جدید، تسهیلات جدید، سرمایه گزاریهای خارجی در حوزه محیط زیست و انتقال تکنولوژی و فناوری و انرژیهای نو و بهینه سازی مصرف انرژی پیش روی محیط زیست قرار گرفته و امید روزهای خوب برای محیط زیست کشور با این تحولات قابل پیش بینی است.

ابتکار با بیان این که به مدت 6 سال به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران حضور داشته و با مشکلات و مسائل مختلف و جزئیات مسائل شهری آن آگاه است، افزود: معضلات شهر تهران و گستره آن بسیار پیچیده است و از همان زمان موضوعهای مختلف در حوزه های پسماند و آلودگی هوا دغدغه اصلی بوده و برنامه های قانونی در این بخشها باید به دقت پیگیری و اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای اعتلای محیط زیست کشورمان نیازمند کار روزافزون هستیم و باید با سلامت نفس، وجدان کار و با دقت و دانش کافی بتوانیم از فرصتهای ایجاد شده در این مقطع استفاده کنیم.

شایان یادآوری است که پیش از سخنان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به ارائه گزارشی درباره وضعیت محیط زیست شهر تهران پرداخت.

کد خبر 254846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =