نخستین واحد پالایشگاهی فازهای 20 و 21 وارد مدار می‌شود

نخستین واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه فازهای 20 و 21 تا پایان اسفندماه با دریافت گاز ترش از پالایشگاه فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی به بهره برداری اولیه می رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت وگاز پارس، علیرضا عبادی سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: همه مراحل آماده‌سازی، آزمایش خطوط و اتصالات بخش پالایشگاه و همه بخشهای واحد تامین آب، برق و بخار ( یوتیلیتی) تکمیل شده است. 

وی افزود: هم اکنون برای تولید اولیه پالایشگاه دو دستگاه از بویلرهای تولید بخار، در مدار راه‌اندازی قرار گرفته و نخستین کمپرسور واحد ارسال گاز (U-106) برای دریافت گاز شیرین آماده بهره‌برداری است.

عبادی با بیان این‌که عملیات اجرای خط لوله 42 اینچ انتقال فرآورده پالایشگاه پایان یافته، تصریح کرد: بزودی با انجام اقدامهای پایه‌ای مربوطه، اتصال خروجی خط لوله مذکور به شبکه چهارم سراسری انجام خواهد شد. 

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: ردیف نخست شیرین سازی این فازها در اواخر اسفندماه امسال با دریافت گاز ترش از فازهای 6 تا 8 به بهره برداری می‌رسد. 

به گفته وی، با دریافت گاز از فازهای 6 تا 8، شرائط برای آماده سازی کامل پالایشگاه خشکی این پروژه به منظور دریافت گاز از حوزه مخزنی این فاز در دریا تا نیمه نخست سال آینده فراهم می شود.

عبادی با بیان این‌که چاههای این فازها در مراحل تکمیلی قرار دارد، افزود: با انجام «عملیات تکمیلی» شامل مشبک کاری، اسیدکاری و جریان دهی، هفت حلقه چاه تا پایان اسفندماه امسال کامل آماده راه‌اندازی می شود.

وی عنوان کرد: با پایان نصب و راه‌اندازی سکوی فاز 21 تا پایان اردیبشهت ماه، پیش بینی می‌شود همه 11 حلقه چاه این سکو تا تابستان سال آینده آماده تولید و ارسال گاز شود.

به گزارش شانا، هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥٠٠٠ بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی شده و تثبیت‌ شده برای صادرات، بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.  

کد خبر 254851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =