ایران آماده گسترش همکاریها با اتحادیه اروپا و از جمله یونان است

رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر یونان گفت: ایران آماده گسترش همکاریها با اتحادیه اروپا و از جمله یونان است و تقویت روابط و همکاریهای تهران، آتن به نفع ملتهای دو کشور است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، 19 بهمن ماه) در دیدار آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان با اشاره به روابط رو به رشد تهران، آتن گفت: نگاه ما به یونان به عنوان تنها یک عضو اتحادیه اروپا نیست، ایران و یونان دو کشوری هستند که در پهنه تاریخ به دانش بشریت و تحولات علمی جهان کمک فراوانی کرده‌اند.

رئیس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای گسترده دو کشور برای همکاری، افزود: روابط دو جانبه این امکان را دارد که در همه عرصه های مورد علاقه بویژه اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گسترش و تعمیق یابد.

نخست وزیر یونان نیز در این دیدار با تاکید بر این که کشورش مصمم به گسترش همه جانبه روابط با ایران است، گفت: اگر چه یونان عضو اتحادیه اروپاست، اما شکی نداشته باشید فراتر از این چارچوب با ایران عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضروری است که همکاریهای اقتصادی دو کشور را بر پایه هایی استوار و پایدار که به نفع دو ملت است بنا کنیم و شرکتهای  یونانی به پشتوانه بانکهای بزرگ اروپا علاقه‌مند به سرمایه گذاری و همکاری با ایران در همه زمینه ها بویژه کشتیرانی، ساخت و ساز و خدمات هستند.

نخست وزیر یونان همچنین آمادگی کشورش را برای برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و آتن و توسعه روابط گردشگری اعلام کرد.

کد خبر 254852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =