لزوم بهبود روابط بانکی ایران و قزاقستان برای گسترش روابط اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیم برای افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور قزاقستان با بهبود روابط بانکی مقدور است.

به گزارش شانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با آست ایسیکشف، وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان گفت: روابط دو کشور ایران و قزاقستان بر مبنای همکاریهای راهبردی است بنابراین بر حسب سرمایه گذاری مشترک عمل می کنیم.

وی ازعلاقه مندی خود برای امضای  توافقنامه ای با کشورهای عضو اور آسیا برای گسترش روابط تجاری و همکاریهای مشترک خبر داد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در فضای جدید پیش آمده همکاریهایمان را با همه کشورها بویژه کشورهای دوست و همسایه مثل قزاقستان گسترش دهیم.

فناوی، صنعت، معدن و کشاورزی از جمله زمینه های مورد اشاره نعمت زاده برای سرمایه گذاری مشترک بود.

نعمت زاده با اشاره به پروژه جاده ابریشم افزود: ما از این پروژه استقبال می کنیم و در سفر اخیر رئیس جمهوری چین این مسئله بررسی شد و نقشه همکاری دو کشور امضا شد.

وی در ادامه به لزوم تسهیل صدور روادید از طرف دو کشور برای سرمایه گذاران و تجار اشاره کرد.  

 در این نشست همچنین وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از همکاریهای صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری و نیز توسعه جاده ابریشم به منظور توسعه حمل و نقل و زیر ساختها به عنوان همکاری راهبردی نام برد و افزود: برای  اجرای طرحها و نهایی کردن آنها نیاز به همکاری بیشتر داریم.

ایسیکشف پیشنهاد کرد کمیسیون مشترک دو کشور ایران و قزاقستان در 6 گروه کاری متالوژی، کشاورزی، سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید، ماشین سازی، خدمات فنی و مهندسی، توریسم و مسائل بانکی و مالی تشکیل شود.

کد خبر 254855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =