تزریق گاز در میدانهای کرنج و پارسی روزانه یک میلیارد فوت مکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به افزایش توان تزریق گاز در میدانهای کرنج و پارسی گفت: 39 پروژه صنعتی و عمرانی در گستره عملیاتی این شرکت با اعتباری بالغ بر 1700 میلیارد ریال آماده افتتاح در دهه فجر است.

به گزارش شانا، بیژن عالی پور  با بیان این‌که این پروژه‌ها از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت و شرکتهای بهره‌بردار تابع اجرا شده است، افزود: اعتبار ریالی این پروژه‌ها بیش از یکهزار و 700 میلیارد ریال و اعتبار ارزی آنها حدود 90 میلیون دلار بوده که از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

وی اظهارکرد: توسعه واحد نمکزدایی اهواز-2 بنگستان، فاز دوم پروژه لرزه نگاری  میدان بی بی حکیمه، احداث 22 کیلومتر خط لوله 6 اینچ تامین گاز سوخت طرح آماک، خرید و نصب دو ردیف تراکم جدید در ایستگاههای تزریق گاز 500 و 700 کرنج، احداث 45 کیلومتر خط لوله 8 اینچ انتقال نفت واحد بهره‌برداری نفت سفید، احداث خط لوله 8 اینچ در محدوده سد بالارود، طرح تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر و ساماندهی و توسعه چندراهه اقماری در مرکز مخزن منصوری بنگستان از جمله پروژه های صنعتی قابل افتتاح در این ایام به شمار می آید.

عالی پور، فاز نخست احداث یک باب پلی کلینیک تخصصی در منطقه کارون اهواز، ساختمان کانون فرهنگی هنری مسجدسلیمان و همچنین آسفالت باند فرودگاه مسجدسلیمان را از جمله پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح برشمرد.

توسعه واحد نمکزدایی اهواز-2 بنگستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب درباره پروژه توسعه ظرفیت واحد نمکزدایی اهواز 2 بنگستان، گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه که شامل احداث تسهیلات فرآورشی جدید است، ظرفیت فرآورش نفت نمکی این واحد 30 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

عالی پور افزود: تجهیزات نصب شده در این پروژه شامل دستگاههای دیسالتر، هیتر، مخازن تحت فشار، کوره‌های پیش گرمکن نفت و تأسیسات جانبی بوده است.

تکمیل پروژه لرزه‌نگاری سه بعدی میدان بی‌بی‌حکیمه

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب پروژه لرزه‌نگاری سه بعدی میدان نفتی بی‌بی‌حکیمه را یکی از بزرگترین پروژه‌های لرزه‌نگاری در خشکی اعلام کرد و گفت: عملیات این پروژه به منظور برداشت اطلاعات لرزه‌نگاری سه بعدی در میدانهای نفتی بی‌بی‌حکیمه، کیلور کریم و سیاه مکان در گستره‌ای به وسعت 2500 کیلومتر مربع ظرف مدت 34 ماه انجام و در موعد مقرر پایان یافت.

وی افزود: با پردازش و تفسیر اطلاعات جمع‌آوری شده از این پروژه، نقشه‌های جدید عمقی از وضع ساختمان مخازن آسماری، بنگستان و خامی این میدانها تهیه خواهد شد که در بهبود عملیات و صرفه‌جوئی در هزینه حفاری چاهها و افزایش تولید و فرآیند توسعه میدانها نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

افزایش توان تزریق گاز در میدانهای کرنج و پارسی

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره پروژه افزایش توان تزریق گاز در میدانهای کرنج و پارسی، گفت: این طرح به منظور افزایش توان تزریق در مخازن کرنج و پارسی از روزانه 900 میلیون فوت مکعب در زمان حاضر به یک میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب اجرا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرائی این طرح شامل افزایش ردیفهای تراکم گاز با نصب یک ردیف توربوکمپرسور 17 مگاواتی جدید در ایستگاه 700 پارسی و یک ردیف الکتروکمپرسور 3.5 مگاواتی در ایستگاه تزریق گاز شماره 500 کرنج و توسعه شبکه تزریق گاز و تسهیلات سرچاهی برای سه حلقه چاه تزریقی جدید است که با موفقیت به پایان رسید.

عالی پور درباره مزایای اجرای این طرح یادآور شد: میدانهای کرنج و پارسی نقش عمده‌ای در تولید نفت کشور دارند و افزایش ظرفیت تزریق گاز به آنها امکان جبران کاهش گاز تزریقی در زمستان را به دلیل افزایش مصارف خانگی و صنعتی و در نتیجه تولید صیانتی از مخازن را فراهم می کند.

طرح کوتاه مدت تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به اجرای طرح کوتاه مدت تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر، گفت: این طرح با هدف افزایش تولید نفت از 35 هـزار به بیش از 50 هزار بشکه در روز  تولید همزمان نفت نمکی و غیرنمکی به صورت مجزا در این میدان اجرا شد.

عالی پور جلوگیری از کاهش تولید در زمان تعمیرات ‌اساسی و جمع آوری کامل گاز همه مراحل تفکیک و کاهش آلودگی محیط زیست را از دستاوردهای این پروژه برشمرد.

احداث یک باب پلی کلینیک تخصصی در اهواز

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره ساخت پلی کلینیک تخصصی کارون، اظهارکرد: این پلی کلینیک در سه طبقه و به منظور سهولت در مراجعه ها و تردد افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و بهبود سطوح ارائه خدمات و رفاه کارکنان در شهر اهواز  اجرا شد.

وی گفت: این پلی کلینیک دارای بخشهای مختلف شامل اتاق عمل، اورژانس، کلینیکهای تخصصی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، واحدهای آزمایشگاهی، اداری و خدماتی و رادیولوژی است.

کد خبر 254870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =