زمان بازسازی و تعمیرات اساسی دکلهای حفاری خشکی کاهش یافت

با برنامه‌ریزی و تمهیدات بکار گرفته شده از سوی شرکت ملی حفاری ایران، زمان بازسازی و تعمیرات اساسی دکلهای حفاری خشکی کاهش یافت.

به گزارش شانا، بیژن سیستانی، مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری گفت: به روال معمول تعمیرات اساسی دستگاههای حفاری براساس جدول زمانبندی صورت می گیرد و دکل در زمان مقرر از منطقه عملیاتی ترخیص و به  یارد بازسازی منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: در یارد بازسازی تجهیزات و قطعات دستگاه تفکیک و مورد تعمیر قرار می گیرد که این فرایند گاهی به دلیل روند تامین کالا، موجب  طولانی شدن دوره تعمیرات و دور ماندن دکل از مدار عملیات می‌شود.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری افزود: در بازسازی دستگاه خشکی 59 فتح که به تازگی انجام شد، پیش از ترخیص دکل، کالا، قطعات و تجهیزات مورد نیاز براساس نظرات متخصصان و کارشناسان بازرسی فنی، تامین و  فاصله میان ترخیص تا بازگشت دکل به منطقه عملیاتی بدون احتساب زمان جابجایی، 14 روز به طول انجامید.  

سیستانی اظهارکرد: در بازسازی این دستگاه، مخازن سیال،  آب، دو ژنراتور برق و دکل جدید مورد استفاده قرار گرفت و دراورکس و دو دستگاه پمپ آن تعمیر اساسی شد.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاههای حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در راستای شتاب بخشی به روند بازسازی و ارتقای کیفی دستگاههای حفاری شرکت براساس هماهنگی میان این مدیریت، تدارکات و امور کالا و دیگر واحدهای مرتبط به نحوی برنامه‌ریزی شده که قبل از ترخیص دکلها، پیش بینی‌های لازم برای تامین اقلام مورد نیاز به عمل آمده تا بازسازی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که دکل حفاری سنگین 59 فتح هم‌اکنون در موقعیت مناطق نفتخیزجنوب در حال نصب بر روی موقعیت قرار دارد، یادآور شد: مراحل تعمیرات اساسی دستگاه حفاری فوق سنگین  60 نیز هم اینک در یارد بازسازی شرکت در حال انجام است.   

کد خبر 254873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =