بازگرداندن سهمیه فروش نفت برای ایران یک مسئله راهبردی است

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: امروز که مشکل صادرات نفت رفع شده است برخی کشورها تلاش می کنند با نهادینه کردن سهمیه پیشین ایران، آن را در حد یک میلیون بشکه محدود سازند در حالی که بازگرداندن سهمیه فروش نفت برای ایران یک مسئله راهبردی است.

به گزارش شانا، حمید بعیدی نژاد شامگاه (دوشنبه 19 بهمن ماه) طی سخنانی در دانشگاه اصفهان با عنوان فرجام برجام، افزود: زمانی که موانع پیش رو حذف شود فرصت برای تحقق همه آرمانها و اهداف نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: وقتی موانع حذف شد باید از این فرصت استفاده و مشکلات کشور را برطرف کنیم.

بعیدی نژاد برجام را حاصل دو سال و نیم تلاش مستمر شبانه روزی عنوان کرد و افزود: این برنامه نقطه عطفی در تاریخ ایران است تا بیش از پیش بتوانیم مسیر رشد و ترقی را طی کنیم.

این مقام مسئول با بیان این که توافق هسته ای عامل رشد ایران خواهد شد، افزود: بسیاری از کشورهای منطقه از این موضوع عصبانی هستند و اقدامهایی انجام می دهند که ملت ایران تا کنون با متانت با آن برخورد کرده است.

وی محدود شدن فروش نفت به پنج کشور و کاهش میزان صادرات نفتی به یک میلیون بشکه در روز را از جمله این موانع برشمرد و افزود: تصویب لایحه پنج صفحه ای 17 سناتور با عنوان قانون ممنوعیت کامل تجارت با ایران نیز در دستور کار آمریکا قرار داشت تا این میزان به صفر برسد.

بعیدی نژاد گفت: وجود تحریمهای ظالمانه علیه ایران یکی از مهمترین دلایل بروز و ظهور مفاسد اقتصادی در ایران بود که نمونه پرونده های آن امروز در دادگاه مشاهده می شود.

وی گفت: امروز که مشکل صادرات رفع شده است برخی کشورها تلاش می کنند با نهادینه کردن سهمیه پیشین ایران، آن را در حد یک میلیون بشکه محدود کنند در حالی که بازگرداندن سهمیه فروش نفت برای ایران یک مسئله راهبردی است.

کد خبر 254880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =