مشعل گاز در 22 روستای استان کردستان روشن شد

پروژه گازرسانی به 22 روستای شهرستان سقز در استان کردستان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه، ساکنان روستاهای ایراب، چاپان سفلی، چاپان علیا، چناره، سیف آباد، ضامن آباد،خانه میران، سنته، ایوب، باشماق، تازه آباد تیلکو، تخت، تیمان قلعه، قلعه جقه تیلکو، دره تفی، دره قبله، دولت قلعه، قشلاق آقا گوره، دره شیخان، قهرآباد، ماهیدر سفلی و دالو از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. 

امیر رضوی افزود: گسترش شبکه گازرسانی برای جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوختهای مایع و میان تقطیر، ایجاد شرائط رفاه و آسایش برای اهالی روستاها، تامین سوخت سالم و در دسترس، گسترش خدمات رسانی، محرومیت زدایی از روستاها در جهت اهداف عدالت محوری دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری، کاهش مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شهری، ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای با توجه به کوهستانی بودن استان کردستان انجام شده است.

وی درباره جزئیات گازرسانی به این روستاها گفت: برای گازرسانی به این روستاها، 117 هزار متر خطوط تغذیه و توزیع فلزی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف اجرا و پیش بینی شده است که یکهزار و 353 مورد انشعاب نصب شود که از این تعداد 245 مورد نصب و باقیمانده انشعابات نیز تا پایان اردیبهشت ماه 95 نصب خواهد شد.

رضوی، اعتبار گازرسانی به این پروژه‌ها را 11 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با افتتاح این پروژه، یکهزار و 313 خانوار با جمعیت معادل پنج هزار نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.

وی یادآور شد: با گازرسانی به این روستاها، سالانه به طور متوسط از مصرف چهار میلیون و 500 هزار لیتر سوخت مایع جلوگیری می‌شود.

رضوی در ادامه گفت: هم اکنون 144 روستای شهرستان سقز از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و گازرسانی به 144 روستای این شهرستان نیز در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: هم اکنون تعداد مشترکان گاز طبیعی شهرستان سقز 57 هزار مشترک است که از این تعداد 11 هزار مشترک روستایی و 46  هزار مشترک شهری هستند.

وی بیشترین فعالیت گازرسانی در استان را گازرسانی به مناطق روستایی برشمرد و اعلام کرد: در شهرستان سقز حدود 274 روستا وجود دارد که از این تعداد 250 روستا قابلیت گازرسانی را دارند و تا کنون تعداد 144 روستا از نعمت گاز طبیعی برخورددار شده و انجام پروژه های گازرسانی در تعدادی دیگری از روستاهای تابعه شهرستان سقز که 14 مورد است نیز در دست اقدام است.

به گفته رضوی، استان کردستان دارای یکهزار و 703 روستا است که تا پایان ایام دهه فجر امسال تعداد روستاهای متصل به شبکه سراسری گاز آن به 984 مورد افزایش می یابد.

کد خبر 254884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =