عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی ادامه می یابد

آژانس بین المللی انرژی ضمن بعید دانستن اقدام اوپک برای کاهش تولید نفت، پیش بینی کرد که وضع عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که با توجه به طولانی بودن روند کاهش تولید نفت آمریکا از یک سو و ناچیز بودن احتمال توافق اوپک با غیر اوپک برای کاهش تولید نفت، وضع کنونی عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی ادامه خواهد یافت.

این آژانس برخی پیش بینیهای افراطی درباره افت قیمت نفت تا حد 10 دلار برای هر بشکه را مردود دانست، اما اعلام کرد که با وضع کنونی عرضه بیش از حد این کالا، بعید است که قیمت آن با رشدی چشمگیر رو به رو باشد.

آژانس بین المللی انرژی برآورد خود را از رشد تقاضای روزانه نفت جهان در سال 2016 میلادی، به یک میلیون و 1170 هزار بشکه کاهش داد.

برآورد این نهاد از تقاضا برای نفت خام تولیدی اوپک نیز با 100 هزار بشکه کاهش نسبت به برآورد پیشین، به 31 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسید که بسیار کمتر از سطح تولید اوپک در نخستین ماه سال 2016، یعنی 32 میلیون و 630 هزار بشکه در روز است.

این نهاد اعلام کرد: گمانه زنیها درباره توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید، در حد حدس و گمان بوده و احتمال کاهش هماهنگ تولید، بسیار پایین است.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به این که تولید نفت غیر اوپک در سال 2016 میلادی تنها 0.6 درصد کاهش می یابد، پیش بینی کرد که امسال تقاضای نفت همچنان بالاتر از عرضه آن باشد.

این آژانس همچنین اعلام کرد که با تداوم رشد ارزش دلار، فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد خواهد شد. گران شدن دلار سبب می شود مطلوبیت نفت خام برای دارندگان ارزهای دیگر کاهش یابد.

کد خبر 254921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =