ارائه پیشنهاد برقی کردن راه آهن تهران_ تبریز به ایتالیایی ها

وزیر راه و شهرسازی درباره زمینه های همکاری دو جانبه ایران و ایتالیا گفت: پیشنهادهایی به طرف ایتالیایی ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به ارتقای ظرفیت و برقی کردن راه آهن تهران_ تبریز اشاره کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، امروز (سه‌شنبه، 20 بهمن ماه) در حاشیه دومین همایش تجاری ایران و ایتالیا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: پروژه های مشخصی را در چهار زمینه ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی به طرف ایتالیایی پیشنهاد کرده‌ایم و مذاکراتی در این ارتباط انجام دادیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در مورد حجم این تفاهمنامه ها، افزود: حجم تفاهمنامه ها به بررسی طرف ایتالیایی و ورود شرکتهای ایتالیایی به پروژه ها بستگی دارد، باید مشخص شود طرف ایتالیایی علاقه مند به حضور در کدام پروژه هاست و پس از آن می‌توانیم رقم قطعی را اعلام کنیم.

آخوندی تصریح کرد: شرکتهای ایتالیایی در ایران از گذشته در زمینه زیرساختها حضور داشته‌اند و از جهت دعاوی حقوقی کمترین مشکلات را با ایتالیایی ها داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که ایران و ایتالیا می‌توانند همکاریهای درازمدت داشته باشند، اعلام کرد: ایران به دنبال رسیدن به قراردادهای مشارکت بلندمدت با ایتالیاست.

علاقه مندی ایتالیا برای همکاری در زمینه تسهیل مبادلات هوایی با ایران

گرادیانو دلریو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ایتالیا نیز در جمع خبرنگاران در مورد علاقه مندیهای ایتالیا برای همکاری با ایران، گفت: امیدواریم هرچه زودتر روند همکاریها از عرصه امضای تفاهمنامه به امضای قراردادهای همکاری برسد.

وی، همکاری در زمینه تسهیل مبادلات هوایی میان ایران و ایتالیا را از دیگر علاقه‌مندیهای ایتالیا برای همکاری با ایران عنوان کرد.

به گزارش شانا، هیئت 310 نفره ایتالیایی از 197 شرکت، روز گذشته (دوشنبه، 19 بهمن ماه) وارد تهران شد و سفر این هیئت دو هفته پس از سفر هیئت ایرانی به ایتالیا، صورت گرفته است.

بر این اساس، پیش بینی شده است در سفر هیئت ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.

کد خبر 254923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =