افزایش 60 هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال نفت

ظرفیت انتقال نفت مخزن آسماری شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به پالایشگاه های داخلی، 60 هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش شانا، محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اعلام این خبر گفت: با توجه به تعهد این شرکت در تامین خوراک پالایشگاه های کشور، طی یک اقدام اصلاحی در خط لوله 20 اینچ انتقال نفت میدان آسماری، واحد بهره‌برداری منصوری به خط لوله 24 اینچ سراسری انتقال نفت در تلنبه خانه شهید مصاحب اهواز متصل شد.

وی افزود: طی این اقدام امکان استفاده از نفت مخزن آسماری واحد منصوری به عنوان خوراک پالایشگاه های داخلی به میزان 60 هزار بشکه فراهم شد.

دهانزاده با اشاره به این‌که نفت تولیدی مخزن آسماری اهواز به دلیل کیفیت مطلوب، عمده‌ترین خوراک پالایشگاههای شمالی و آبادان است، یادآور شد: شرکت بهره‌‏برداری نفت و گاز کارون در مجموع روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت را به پالایشگاه های داخلی ارسال می‌کند که با انجام این اصلاحیه امکان هدایت نفت آسماری تولیدی واحد بهره‌‏برداری منصوری به خط لوله 24 اینچ سراسری نفت آسماری اهواز فراهم شد.

وی ادامه داد: در صورت راه‏‌اندازی واحد نمکزدایی منصوری ظرفیت تولید و انتقال نفت آسماری اهواز تا بیش از 100 هزار بشکه در روز از طریق این خط لوله افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: این عملیات اصلاحی که سه شبانه روز به طول انجامید، در افزایش ظرفیت نفت مورد استفاده پالایشگاه های داخلی بسیار مؤثر است.

کد خبر 254931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =