تولیدکنندگان نفت با پیامد تصمیمهای گذشته خود روبرو می شوند

یک کارشناس ارشد انرژی اعلام کرد که زمان رویارویی تولیدکنندگان نفت با پیامدهای رویه گذشته آنها فرا رسیده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، دنیل یرگین، از کارشناسان شناخته شده انرژی در سطح جهان، اعلام کرد که روسیه، ونزوئلا، نیجریه و دیگر کشورهایی که برای درآمدهای خود به فروش نفت تکیه می کنند، با ادامه روند کاهشی قیمت نفت با چالشهایی شدیدتر روبرو می شوند.

وی گفت: روز مجازات فرا رسیده است.

با این همه، یرگین اعلام کرد که توافق کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) با روسیه برای کاهش تولید نفت، دور از دسترس به نظر می رسد.

یرگین با اشاره به علاقه مند نبودن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای توافق نفتی، گفت: چند هفته پیش، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو  حضور داشتم و وی مطرح کرد که سعودیها نمی خواهند تولید خود را کاهش دهند تا برای دیگران (از جمله ایران) جا باز شود.

برای کنار آمدن با افت قیمت نفت، که با افزایش صادرات نفت ایران تشدید می شود، به تازگی سخنانی درباره فروش بخشی از سهام شرکت سعودی آرامکو عربستان مطرح شده است.

از سوی دیگر، روسیه نیز برای رویارویی با رکود فلج کننده ناشی از افت درآمدهای نفتی، به دنبال فروش سهام برخی از بزرگترین شرکتهای این کشور است.

یرگین گفت: این هشداری است که به شما نشان می دهد که روز مجازات فرا رسیده است و کشورها تلاش می کنند که خود را از بحرانی که به یک رکود عمیق تبدیل می شود، خارج کنند.

این کارشناس همچنین اعلام کرد که اگر قیمت نفت پایین باقی بماند، روند کاهش تولید نفت آمریکا ادامه خواهد یافت و این مسئله به بازگشت توازن به بازار نفت کمک می کند. وی پیش بینی کرد که در پایان سال 2016 میلادی، قیمت نفت در بازه 40 تا 50 دلار خواهد بود.

وی گفت: هنگامی که قیمتها بالا بروند، فعالیت تولیدکنندگان نیز افزایش می یابد، اما پروژه بزرگ کنونی که اکنون به تعلیق در می آیند، به زمانی بیشتر برای بازگشت دوباره محتاج خواهند بود.

کد خبر 254932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =