ایجاد اشتغال پایدار با انتقال فناوری در حوزه پتروشیمی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که ایران در زمینه وجود نیروی انسانی متخصص و جوان دارای مزیتهای برتر است، گفت: از این رو با انتقال فناوری بویژه در حوزه پتروشیمی، می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

به گزارش شانا، اسماعیل جلیلی، انتقال فناوریهای نوین را از محورهای اساسی برای توسعه پتروشیمی در سالهای اجرای برنامه ششم توسعه برشمرد و افزود: کاهش هزینه های تولید همراه با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مادر یک اولویت است به دلیل این که خلق ثروت و ایجاد اشتغال از پیامدهای مثبت این روند خواهند بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرائط برای توسعه سرمایه گذاری در کشور باید بهبود تا خطرپذیری سرمایه گذاری کاهش یابد؛ بنابراین همکاری و تعامل بخش خصوصی با دولت ضروری است.

وی با بیان این که بخش تکمیلی صنایع پتروشیمی به خصوص ایجاد شهرکهای تخصصی پتروشیمی بسیار اشتغالزاست، تصریح کرد: بنابراین ضمن رعایت توسعه متوازن این بخش، باید برای توسعه آن گام برداشت؛ بخش خصوصی می تواند نقش بهتری ایفا کند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جلیلی با اشاره به این که باید از شرائط جدید برای ایجاد اشتغال به ویژه برای متخصصان و افراد تحصیلکرده استفاده کرد، ادامه داد: یکی از مزیتهای کشور ما وجود نیروی کار جوان و متخصص است از این رو توسعه فرایندهای پتروشیمی در کشور در یک برنامه ریزی مشخص و اجرایی دور از واقعیت نیست.

وی بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اتکا و استفاده حداکثری از توان داخلی، بهره مندی از خلاقیت جوانان و تجربه تحریمها کمک خواهد کرد تا سیاستهای اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و پتروشیمی محقق شود. 

کد خبر 254933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =