پروژه گازرسانی به 1600 خانوار روستایی استان کردستان به بهره برداری رسید

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه گازرسانی به 24 روستای استان کردستان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با بهره‌ برداری از این پروژه ساکنان روستاهای قره غیبی، کوله، هیئت آباد، ینگی ارخ، تازه آباد گلانه، طیطاق، قجر، کپک، اسلام آباد، تازه آباد امین، حاجی موسی، کانی کبود، کلانه، میشیاب، تازه آباد آصف، هزار کانیان، زاغه سفلی،  زاغه علیا، احمد آباد کوله، محموده، رحیم کژیاک، حسین آباد مران، علی آباد مران و کانی کبود مران از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. 

امیر رضوی افزود: گسترش شبکه گازرسانی با هدف جایگزینی گاز طبیعی با دیگر سوختهای مایع و میان تقطیر، ایجاد شرائط رفاه و آسایش برای اهالی روستاها، تامین سوخت سالم و در دسترس، گستریش خدمات رسانی، محرومیت زدایی از روستاها در جهت اهداف عدالت محوری دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری، کاهش مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شهری، ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای با توجه به کوهستانی بودن استان کردستان انجام شده است. 

وی درباره جزئیات گازرسانی به این روستاها تصریح کرد: برای گازرسانی به این روستاها 137 هزار متر خطوط تغذیه و توزیع فلزی و پلی اتیلن در قطرهای مختلف انجام شده و پیش بینی شده است که  یکهزار و 710 مورد انشعاب نصب شود که از این تعداد 352 مورد انشعاب نصب شده و باقیمانده انشعابات نیز تا پایان اردیبهشت ماه 95 نصب خواهد شد.

رضوی، اعتبار گازرسانی به این پروژه‌ها را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افتتاح این پروژه یکهزار و 686 خانوار و جمعیتی بیش از هفت هزار نفر در این 24 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: با گازرسانی به این روستاها، سالانه به طور متوسط پنج میلیون و 900 هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.


کد خبر 254954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =