کاهش پیامدهای وابستگی بودجه به نفت با تقویت بخش خصوصی

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس،گفت:کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از مسیر تقویت بخش خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش شانا، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در نشستی با جمعی از رؤسا و اعضای تشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور، گفت: بخش دولتی در صحنه اقتصاد باید فضا را برای حضور هرچه پررنگ‌تر بخش خصوصی فراهم کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، افزود: فرمایشهای رهبر معظم انقلاب درباره بستن در چاه‌های نفتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی، با توجه جدی و عملیاتی به بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: یکی‌ از اولویتهای کاری مجلس دهم و همکاریهای مجلس و دولت باید تأکید بر تقویت حضور بخش خصوصی در اقتصاد باشد.

جلالی با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و روند اجرای برجام، گفت: پس از اجرای برجام، فضای جدیدی در کشور بویژه در حوزه اقتصاد فراهم آمده است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون به بهترین شکل ممکن از آن بهره برد.

وی با اشاره به حضور هیئتهای خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران در فضای پسابرجام، تصریح کرد: همکاریهای اقتصادی با دیگر کشورها و سرمایه‌گذاری در ایران نباید به واردات کالاهای مصرفی محدود شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری دیگر کشورها در ایران و گسترش تجارت خارجی باید با انتقال دانش و فناوری همراه باشد و به سرمایه‌گذاری صادرات محور بینجامد.

کد خبر 254968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =