ارائه گزارش وزارت اقتصاد درباره عملکرد بسته سیاستهای اقتصادی به هیئت دولت

گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد بسته سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، مصوبه های مرتبط و راهکارهای رفع موانع پیش رو، در جلسه امروز هیئت دولت به رئیس جمهوری ارائه شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیئت وزیران، امروز (چهارشنبه، 21 بهمن ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد بسته سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، مصوبات مرتبط و راهکارهای رفع موانع پیش رو، به رئیس جمهوری ارائه شد.

براساس این گزارش، همه موارد مصوب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصل از بررسیهای میدانی درباره آن ارائه شد.

این گزارش حاکی از تحقق نسبی یا کامل سیاستهای مالیاتی، بیمه‌ای، قیمت، هزینه‌ای، پول، ارزی، اعتباری و بانکی، بازار سرمایه، گمرکی، تولید در حوزه نفت، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی و بهبود محیط کسب و کار است.

اعضای دولت در ادامه، تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی و به تصویب رساندند.

براساس یکی از آیین‌نامه‌ های یاد شده، بانک مرکزی موظف شد نسبت به تامین تفاوت ریالی تعهدات قطعی ناشی از واردات کالا و خرید خدمات تا پایان سال 1391 در چارچوب ضوابط و مقررات ارزی و نیز فاینانس و وامهای غیرخودگردان اقدام کند، بانک مرکزی از طریق حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص داراییهای خارجی خود نسبت به تامین تفاوت ریالی تعهدات یاد شده اقدام خواهد کرد.

همچنین به موجب آیین‌نامه دیگر قانون رفع موانع تولید، درآمد ابزاری ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستانها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یاد شده که از ابتدای سال 1395 از طرف وزارتخانه‌ های ذیربط برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود، به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال با نرخ صفر مشمول مالیات خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه، 21 بهمن ماه) پس از پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: همواره یکی از مظاهر وفاداری ملت به نظام و انقلاب اسلامی، حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن است و امسال نیز بی‌تردید، این مراسم با شکوه و نشاط بیشتر برگزار خواهد شد.

روحانی به شرائط ویژه منطقه اشاره کرد و افزود:‌ حضور یکپارچه مردم به معنای انسجام و وحدت ملی است و می‌تواند هرگونه خطرات احتمالی را از کشور دور کند و امنیت ایران اسلامی را مستحکم تر سازد.

کد خبر 254976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =