تولید نفت در میدانهای مشترک به روزانه 350 هزار بشکه می رسد

رئیس‌ جمهوری با اشاره به بهره برداری از هفت فاز پاس جنوبی از زمان آغاز بکار دولت یازدهم و افزودن 190 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف خانگی و صنایع، گفت: برداشت نفت از میدانهای مشترک تا پایان امسال به روزانه 230 هزار بشکه در روز و تا پایان دولت یازدهم به روزانه 350 هزار بشکه می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی امروز (پنجشنبه، 22 بهمن ماه) در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: در دو سال و نیم اخیر با وجود ادامه تحریمها توانستیم  تولید گاز شیرین را برای مصارف خانگی مردم و صنایع 190 میلیون مترمکعب در روز اضافه کنیم ضمن این که  هفت فاز پارس جنوبی را در این مدت به بهره برداری رساندیم.

وی افزود: در دو و نیم سال اخیر توانستیم در میدانهای مشترک نفتی که تنها روزانه 69 هزار بشکه نفت تولید می شد، این رقم را به روزانه 110 هزار بشکه برسانیم که تا پایان امسال این مقدار به 230 هزار بشکه در روز  و تا پایان این دولت به 350 هزار بشکه در روز خواهد رسید و این نشان از آمادگی مردم ایران برای پیشرفت کشور دارد.

رئیس جمهوری گفت: در زمینه انرژی می بینیم که درآمد ما از صنعت پتروشیمی بر پایه قیمتهای سال 90 در گذشته 16 میلیارد دلار بود، در حالی که امسال این درآمد به 18 میلیارد دلار و تا پایان دولت یازدهم این مقدار به 24 میلیارد دلار خواهد رسید و این بدان معناست که کشور ما توان پیشرفت و قدرت بیشتر حتی در شرایط سخت را داشته است.

دکتر روحانی گفت: در زمینه تولید برق در دو سال و نیم گذشته به جایگاه نخست منطقه دست یافته ایم به طوری که در این دو سال و نیم پنج هزار مگاوات برق به تولید برق اضافه شده که از 69 هزار مگاوات به 74 هزار مگاوات رسیده ایم و 14 سد نیز تکمیل شده و یک میلیون و 900 هزار متر مکعب بر آبهای پشت سدها  افزوده شده است.

رئیس جمهوری در سی و هفتمین بهار آزادی در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن با اشاره به ضرورت حضور میلیونی در پای صندوقهای رای تاکید کرد: هیچ کس نباید با صندوقهای رای قهر کند.

دکتر روحانی با بیان این که امروز همه باید برای ساختن ایران متحد شویم، گفت: سی و هفت سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید.

وی با تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت، رهبر معظم انقلاب و همه آزادی خواهان جهان و با سلام و درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین تحیت به محضر ولی عصر (عج) گفت: مردم صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می کردند و فردی مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود و این مردم با وجود نهضتها و قیامهای متعدد از جمله قیام بزرگ مشروطه که با موفقیتها و پیروزیهای فراوان نیز همراه بود، نتوانسته بودند استبداد را از سر راه خود بردارند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دهها سال بود که قدرتهای خارجی و بویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند، افزود : مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی را نداشتند و به دنبال آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران بودند و در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به ست آورند و به سلطه خارجی پایان دهند و همچنین رهایی و آزادی را به دست آورند و در چارچوب اسلام و ارزشهای دینی، نظامی را که خواست مردم بود با رأی قاطع مردم برپا کنند.

دکتر روحانی افزود: گمان نمی کنم که هیچ کس در این مسئله تردید داشته باشد که این حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی شد و رهبری آن به عهده مرجع عالیقدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نمی بود، بسیج عمومی مردم اتفاق نمی افتاد.

مسئله مهم اخلاق است

رئیس جمهوری گفت: انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است، اما مسئله مهم، اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

دکتر روحانی افزود: اگر اسلام بدون تصویر جوانگرا و سازگار با  علم و دانش تبیین می شد و دین و فرهنگ در کنار آرا قاطع قرار نمی گرفت، نمی توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم  قرار گیرد.

وی گفت: ترکیبی که امام راحل برای ما بیان کرد یعنی جمهوریت و اسلامیت و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیش، اگر چنین نبود  شاهد چنین تحول شگرفی  در جامعه خود نبودیم. 

رئیس جمهوری افزود: مردم خواست  دهها ساله  خود را در کلام امام خمینی (ره) و رهبری امام راحل متبلور دیدند، جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت زده شدند و دیدند که چگونه یک  رهبر دینی و معنوی این همه می تواند در جهان معاصر و در میان مردم  کلامش صاحب نفوذ باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: امام خمینی (ره)  با اخلاق اسلامی توانست  هنرمندانه  انقلاب را  از کنار نفرت و  انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود  کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ  داخلی می شد.

وی گفت: این  مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را بر لوله های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه ای دارد که می تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب کند.

رئیس جمهوری افزود: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، انقلاب مسالمت آمیز، انقلابی بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود، دین اسلام پیام آور عدالت، اعتدال، مهربانی و برادری برای همه مردم است.

دکتر روحانی گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب اسلامی برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانیهای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

مردم بزرگ ما در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نمی شوند

رئیس جمهوری اظهار کرد: کشورهایی که سالیان دراز عادت کرده بودند با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند امروز پس از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس و این مسئله را لمس کردند که مردم بزرگ ما در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

دکتر روحانی گفت: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع هشت ساله در برابر تجاوز بیگانگان به دنیا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در 10 سال اخیر در مقابل تحریمهای بی سابقه بین المللی سرتسلیم فرود نیاوردند.

رئیس جمهوری گفت: امروز روزی است که آنهایی که یا به دلیل کینه یا به دلیل بدفهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی در صدد وارد کردن فشار بر مردم ایران بودند امروز به خوبی در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده اند و از اقدامهای گذشته خود مأیوس هستند.

دکتر روحانی افزود: امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می تواند در برابر قدرتهای جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند بلکه در عرصه دیپلماسی، منطق و استدلال نیز قدرت تفوق دارد و می تواند حقوق ملی خود را بر کرسی بنشاند.

وی تصریح کرد: ملت ایران می تواند با استدلال حقوقی و سیاسی، انسجام و وحدت ملی در سایه هدایتهای مقام معظم رهبری همه قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از میان ببرد و لغو کند همچنین همه قطعنامه های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند آنچه درباره مردم ایران می گفتند که ایران در پی تهدید کشورهای منطقه است دروغ بوده است.

دوران پیشرفت همراه با عزت ملی ایرانیان آغاز شده است

رئیس جمهوری گفت: امروز دوران پیشرفت همراه با عزت ملی ایرانیان آغاز شده است.

دکتر روحانی افزود: آنچه جهانیان درباره ملت ایران می گفتند که آنها دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی و هسته ای هستند بی پایه و اساس بوده و امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد و بالاتر از آنها افکار عمومی جهان پذیرفته است که تبلیغات صهیونیستها و استکبار جهانی و آمریکا علیه ایران دروغ و عاری از واقعیت بوده است.

وی افزود: مردم ایران مردمی صلح جو هستند که برای صلح جهانی تلاش می کنند و ما به حول و قوه الهی و با رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و با همدلی ملت توانستیم پروژه ایران هراسی را با شکست روبرو و دنیا را متوجه این موضوع کنیم که ایرانیان مردمی منطقی و دنبال زندگی مسالمت آمیز در کنار مردم دوست و همسایه هستند و تهدیداتی که به ما نسبت می دادند بی اساس بوده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: در شرایطی قرار گرفته ایم که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب را به پایان برده ایم و باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود و امروز روزی است که پس از 37 سال قدرتهای جهانی به خوبی فهمیدند دولت ایران دولتی موقت و قابل انزوا نیست و ملت ایران هم ملتی نیست که بتوان اراده آن را از صحنه های جهانی دور کرد.

رئیس جمهوری با بیان این که امروز همه دنیا و قدرتها به نحوی به اشتباههای 37 سال گذشته خود معترف هستند گفت: ‌امروز همه کشورها مایل به روابط خوب و تعامل با ملت بزرگ ایران هستند و شما دیدید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به تهران آمد و با وی توافقهای مهمی به تصویب رساندیم و رئیس جمهور چین نیز ماه گذشته به ایران آمد و توافقهای مهمی برای همکاری 25 ساله با این کشور مهم آسیایی امضا شد.

روحانی با اشاره به سفر خود به ایتالیا و فرانسه و قراردادهای مهم امضا شدهشده با این دو کشور افزود: در این سفر قراردادهای مهمی به نفع ایران و برای پیشرفت کشور امضا کردیم و دنیا امروز فهمیده که زبان تهدید پایان یافته است.

باید از سرمایه، دانش و فناوری جهان استفاده کنیم

رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه رفیع ملت ایران گفت: دنیا باید با ملت ایران با زبان تعظیم و تکریم سخن بگوید.

دکتر روحانی با بیان این که هدف ما ساختن ایرانی آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوا ممکن نیست افزود: باید از سرمایه، دانش و فناوری جهان استفاده کنیم هر چند مردم ما دارای علم، فرهنگ و اراده برای تلاش و کوشش هستند.

وی گفت: ما امروز می توانیم بهترین محصولات صنعتی را بسازیم و در جهان عرضه و با دنیا رقابت کنیم.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه مردم ایران مستحق ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیست افزود: مردم ایران مستحق استفاده از بهترین ناوگان ریلی، هوایی و زمینی هستند و به حول و قوه الهی با کمک و حضور مردم، ایران آباد و سرافراز را بهتر از گذشته با کمک اقتصاد مقاومتی خواهیم ساخت.

وی گفت: ما با جمعیت 80 میلیونی و مردمی تحصیل کرده و جوانان غیور و فارغ التحصیل از دانشگاههای قوی می توانیم در اقتصاد و صنعت با دنیا رقابت کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز شرایط بین المللی برای مشارکت و همکاری با مردم ایران و کار و فعالیت مشترک آماده است و ما این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی و برجام 2 داریم 

رئیس جمهوری گفت: امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر نیست، امروز همه باید متحد شویم  و دست به دست هم دهیم.

دکتر روحانی در جمع راهپیمایان یوم الله  22 بهمن افزود: امروز هر گونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی ماست زیرا ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی و برجام 2 داریم و همه باید برای ساختن ایران یک اقدام مشترک  ملی انجام دهیم. 

وی گفت: هوش و توان ملت ما، تحصیلات جوانان ما، امکانات مادی و طبیعی کشور ما  همه و همه  می تواند ما را به خوبی به عرش پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنونی برساند. 

بهره گیری از سرمایه های خارجی در کنار سرمایه های داخلی برای تحقق رشد 8 درصدی

رئیس جمهوری افزود: شما دیدید در برنامه پنج ساله ششم رهبر معظم انقلاب  دستور دادند که ما باید به رشد هشت درصدی برسیم و اگر بناست به رشد هشت درصدی برسیم باید همه سرمایه داخلی ما در این زمینه  فعال شود و افزون بر آن به 30 تا 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال نیاز داریم و این کار امکان پذیر است و دلیلش تحولاتی است که  در این دو، سه ساله اخیر در کشورمان شاهد بودیم.

در همه زمینه ها قدرت حرکت را برای ایجاد شرایط نوین در کشور داریم

رئیس جمهوری گفت: در این دو سال و نیم 270 هزار هکتار زمینهای کشاورزی را به شبکه آبیاری مدرن تجهیز کرده ایم.

وی افزود: زمینهای کشاورزی را به شبکه آبیاری مدرن و نوین مجهز کرده ایم به طوری که در این دو سال و نیم 270 هزار هکتار زمینهای کشاورزی را مجهز به آبیاری مدرن کرده ایم به مقدار 20 درصد آنچه که از اول انقلاب تاکنون انجام گرفته بود.

دکتر روحانی گفت: ما می توانیم در بخشهای مختلف به نقطه ای برسیم که به خود متکی باشیم در زمینه مواد غذایی و محصولات کشاورزی تراز تجاری ما منهای 1/8  بوده یعنی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار ما می بایست مواد غذایی از خارج بخریم که این رقم پارسال به منهای 4/ 5 رسید یعنی حدود سه میلیارد دلار صرفه جویی در زمینه مواد غذایی و کاهش واردات آن به مقدار 30 درصد صورت گرفته است.

رئیس جمهوری گفت: این بدان معناست که ما در همه زمینه ها قدرت حرکت برای ایجاد شرایط نوین در کشور را داریم.

سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت ایران خواهد بود

رئیس جمهوری گفت: سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت  ایران خواهد بود. 

دکتر روحانی افزود: در شرایط سخت کنونی ما تلاش کردیم شرایط بهتری برای زندگی و سلامت مردم ایجاد کنیم و 11 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم و سال آینده تصمیم داریم وضع بازنشستگانی را که حقوقشان کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان است بهبود بخشیم و آنها شاهد رفاه بهتری خواهند بود ضمن این که وجوه بازنشستگان و فرهنگیان را پرداخت خواهیم کرد. 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفند گفت: هفتم اسفند دو انتخابات سرنوشت ساز پیش رو داریم، زیرا انقلاب ما انقلاب میدان دادن به زن و مرد و پیر و جوان و بویژه جوانان عزیز بود و امام انقلاب ما را بر اساس آزادی، آرای مردم، اخلاق، اسلام و قانونمداری ایجاد کرد. 

روحانی افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و تعلق به جناح و حزب خاصی ندارد و در ذیل ایران و اسلام و اخلاق و وحدت ملی تعریف می شود. 

وی تاکید کرد: میراث گرانبهای انقلاب تعلق به جناح خاصی ندارد و متعلق به مردم بزرگ ایران است و انقلاب ما بازگشت به اخلاق بود. 

رئیس جمهوری با تاکید بر این که در بهار سی و هشتم انقلاب اسلامی دوباره باید شاهد بازگشت به اخلاق باشیم، گفت: در 37 سال گذشته چگونه توانستیم مقابل مشکلات ایستادگی کنیم؟ زیرا به عزت واقعی بازگشتیم و در سایه وحدت و یکپارچگی و در سایه اسلام به این دستاوردها رسیدیم. 

وی افزود: سایه اسلام پناه همه ایرانیان و همه آنانی است که در کشور زندگی می کنند و حتی اگر کسی مسلمان نباشد احساس می کند که اسلام پناه واقعی اوست. 

باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم

رئیس جمهوری گفت: امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و از آرمانهای آن  به خوبی دفاع کنیم، بین انقلاب و اعتدال، بین انقلاب و اصول، میان انقلاب و اصلاح فاصله ای وجود ندارد و اصولگرای واقعی، اصلاح طلب واقعی، اعتدالی واقعی همه انقلابی هستند.

دکتر روحانی افزود: باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم، ما اهل گفتگو، اهل منطق، اهل مذاکره و اهل تفاهم هستیم، انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت، انقلابی یعنی اهل مدارا  ،انقلابی یعنی اهل مقاومت و انقلابی یعنی بتواند در بازار جهان  کالای کشورش قدرت رقابت داشته باشد.

وی ادامه داد: انقلابی یعنی اهل امید، انقلابی یعنی اهل نشاط، انقلابی یعنی اهل سازندگی و انقلابی امروز می خواهد ایران را بسازد و  انقلابی امروز می خواهد به ایران  منزلت بیشتر بدهد.

رئیس جمهوری گفت: انقلابی امروز می خواهد چهره رحمانی و انسانی اسلام را به جهانیان معرفی کند و انقلابی ما می خواهد به دنیا بگوید آنانی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می زنند و به کشتار مردم می پردازند آنها نه مسلمانند و نه انقلابی  هستند.

دکتر روحانی افزود: هر کس امروز  خطری از کشور دور کند او انقلابی است.

هرکس برای برای وحد ایران تلاش کند انقلابی است

وی ادامه داد: هرکسی امروز برای پیشرفت کشور گامی بردارد، او انقلابی است، هر کس  امروز برای وحدت ایران تلاش کند او انقلابی است.

رئیس جمهوری گفت: امروز باید با یک اقدام مشترک ملی برای وحدت، آشتی ملی و اقدام ملی با اراده انقلابی و با هدایتهای مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم.

دکتر روحانی افزود: انتخابات پیش رو مصداقی از همان گفتگوی ملی است، انقلاب ما پای  صندوق آرا تبلور می یابد.

هیچ کس نباید با صندوقهای رای قهر کند 

رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت حضور میلیونی در پای صندوقهای رای گفت: انقلاب اسلامی پای صندوقهای رای تبلور می یابد و امام ما پس از 47 روز، ما را پای صندوقهای رای فراخواند و ما همگی به جمهوری اسلامی رای دادیم. 

دکتر روحانی در ادامه سخنانش در مراسم 22 بهمن با بیان این که مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ملت است و هیچکس نباید با صندوقهای رای قهر کند تاکید کرد: همه مردم باید پای صندوقها بشتابند همانطور که رهبری معظم دعوت کردند، بر فرض اگر کسی به نظام و حکومت نیز نقدی دارد نباید با صندوقهای رای قهر کند و به طور حتم باید پای صندوق رای حاضر شود. 

وی گفت: صندوق رای حق الناس است و لازمه احترام به سرمایه اجتماعی ما، حضور در پای صندوقهای رای است و اگر کسی گله ای دارد و یا شهروند یا جریان سیاسی ناملایماتی دیده است، باید فعالانه پای صندوقهای رای بیاید.

رئیس جمهوری با بیان این که امروز حضور شما در پای صندوقهای رای حرف آخر را خواهد زد گفت: حضور در پای صندوقهای رای در ایران، در منطقه و جهان تاثیرگذار است و رای شهروندان ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان، دختر و پسر و اقوام مختلف راهگشا برای ما در منطقه و جهان است. 

وی افزود : رای شما در هفتم اسفند رای به امید، عقلانیت، قانون و دفاع از حقوق ملت ایران است رای هفتم اسفند ملت ایران رای به ساخت ایران عزیز بر پایه گفتگو و اعتماد است، رای ما نه به آنهایی است که می خواهند به قانون پشت کنند و نه گفتن به منازعه است.

رئیس جمهوری گفت: رای ما امید و ایران آباد و آزاد است، ما ایران را خواهیم ساخت و عظمت این ملت و همچنین عظمت ملی این کشور را با هماهنگی، اتحاد و وحدت به نقطه مطلوبش خواهیم رساند.

کد خبر 254999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =